Entrades

Marc Mur, conseller nacional del PSC: “Hi ha un ampli sector del partit a qui aquesta situació no agrada”

Marc MurL’alcalde de Flix destaca que al Consell Nacional extraordinari hi faltava “un 30%” dels consellers

Barcelona (ACN).– Marc Mur, alcalde de Flix, membre de l’executiva del PSC i secretari de l’Associació de Municipis per la Independència, ha destacat després del Consell Nacional extraordinari dels socialistes catalans d’aquest diumenge que “hi ha un ampli sector del partit a qui aquesta situació no agrada”. Ho diu pel fet que tot i que la proposta de la direcció del partit a l’entorn del dret a decidir ha tingut 258 vots favorables, “130 consellers nacionals no han volgut o no han pogut venir” i “no han exercit el seu dret a vot”. En una entrevista a La Xarxa, Mur ha subratllat que aquest fet indica que la minoria crítica no és “tan minoritària com alguns es pensen”.

“La proposta, que no era de l’executiva, sinó del primer secretari, ha tingut 258 vots a favor de 430 que formen el consell nacional. És interessant veure quin percentatge és aquest”, ha explicat Mur.

L’alcalde de Flix ha afegit que, al seu parer, la direcció del partit havia convocat el consell per demanar disciplina i obediència als consellers, i ha afegit: “per sortir com hem sortit no calia, era innecessari aquest consell nacional”.

A més, la jornada li deixa incerteses: “Ara la pregunta és, a partir d’avui el PSC treballarà a favor de la consulta o en contra? Jo surto amb aquest interrogant i penso que com jo molts socialistes”.

Mur ha admès que el sector crític ha d’entrar “en un procés de reflexió” per veure com s’orienten les seves posicions de cara al futur, però reitera que el congrés extraordinari ha mostrat una imatge que probablement no ha transmès la força que s’hauria volgut des de la direcció del partit. “130 consellers nacionals no han vingut a votar avui al consell nacional que s’havia venut com el més decisiu dels últims anys al PSC. Gairebé un 30%. Això vol dir que aquesta situació no agrada a un ampli sector del partit”.

La inversió de la Generalitat a l’Ebre serà de 18,4 milions d’euros, la més minsa de Catalunya

838310

El delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, va ser l’encarregat de presentar ahir dimecres la proposta de l’executiu català per al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre –

 

 

 
lamarfanta.- El pressupost de la Generalitat per al 2014 preveu unes inversions per valor de 18,4 milions d’euros a les Terres de l’Ebre. En total, són el 2,2 per cent de les inversions previstes en el conjunt de Catalunya, tot esdevenint la regió del país amb menys inversió del govern català. En aquest sentit, les principals actuacions programades pel govern són l’acabament de l’escola Sant Llàtzer de Tortosa; la nova comissaria dels Mossos d’Esquadra a l’Ametlla de Mar i la futura estació d’autobusos de la ciutat d’Amposta. De fet, la inversió de la Generalitat al territori ha caigut un 75%, principalment perquè ja que no hi figuren les partides dels regadius del canal Xerta-Sénia i del reg de la Terra Alta. A més, l’Ebre és el segon territori de Catalunya en què més baixa la inversió, per darrera de les comarques de Girona.

Per comarques, el projecte de pressupost preveu nova inversió per import de 7,9 milions per al Baix Ebre, dels quals 3,59 milions es destinaran a les obres de construcció de l’escola Sant Llàtzer de Tortosa, ja en marxa, i 1,79 milions d’euros més per a la nova comissaria dels Mossos d’Esquadra a l’Ametlla de Mar. Al Montsià, dels 3,8 milions d’euros que rebrà la comarca, 1,5 milions corresponen a la nova estació d’autobusos d’Amposta. També rep una partida de 315.000 euros el casal de gent gran d’Alcanar. A la Ribera d’Ebre, la Generalitat estima una inversió de 5,2 milions d’euros, on destaquen els 300.000 euros per a portar a terme les obres d’adequació del castell de Miravet. Finalment, a la Terra Alta li correspondran 1,3 milions d’euros, dels quals 300.000 euros es destinaran a l’ampliació de residències.

El delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, va ser l’encarregat de presentar el passat dimecres la proposta de l’executiu català per al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que no es tirarà endavant el projecte del Parc Nacional dels Ports sense el consens del territori”

821496

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, atenent als mitjans de comunicació (Foto ACN)

 (ACN).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assegurat que el Govern no es planteja tirar endavant el projecte de convertir el Parc Natural de la Serralada dels Ports en Parc Nacional si no hi ha “consens” entre els ajuntaments i els agents socioeconòmics de la zona que, de moment, ja han mostrat el seu escepticisme i certa oposició a la idea. Tot i això, Vila ha explicat que el Govern treballa per ampliar aquest Parc i incloure-hi la Serra de Pàndols, tal i com estava escrit en el programa electoral. “Estem determinats a ampliar-ho, per compromís, però el salt fins a Parc Nacional només ho farem si la gent del territori ho veu com una cosa que suma i no que resta”, ha afegit Vila.

Recordem que el  passat divendres, l’ACN va donar a conèixer que el Govern estudiava convertir el Parc  Natural dels Ports, en el segon Parc Nacional de Catalunya. Actualment, l’únic espai que té aquest reconeixement és el d’Aigüestortes i l’Estany de Sant Maurici. Segons va poder conèixer l’ACN, el Departament de Territori i Sostenibilitat havia redactat en una proposta en la qual analitzava que aquest canvi suposaria la creació de 600 llocs de treball, 40 MEUR per al territori però suposaria restringir activitats tradicionals a la zona com la caça, la ramaderia o la silvicultura.

Unes limitacions que van caure com un gerro d’aigua freda al territori. Des del primer moment, els agents socioeconòmics, propietaris i entitats de la zona van aixecar el crit al cel, tot criticat que la Generalitat no els hagués informat oficialment. A més, des del territori van posar en dubte la viabilitat del possible Parc Nacional ja que, actualment, l’espai arrastra un dèficit crònic de recursos.

Aquest diumenge, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet un pas endarrere i ha assegurat que no tirarà endavant el projecte sense el “consens” de totes les entitats i agents implicats.

D’altra banda, pel que fa a la possibilitat de convertir-se en Parc Nacional, el conseller ha estat més prudent. “Només tirarem endavant si hi ha consens perquè en definitiva només valdrà la pena si la gent del territori ho veu com un tema que suma i no que resta”, ha valorat. En aquesta línia, Vila ha afegit que “en cap cas” imposaran aquesta idea. “Quan es prenen decisions mitjançant imposicions s’acaba malament perquè els actius s’han de posar a servei de la població”, ha raonat.

L’ alcalde de Deltebre diu que seria molt correcte tallar les vies del tren per protestar

(Gustau Moreno).- L’alcalde de Deltebre i president de la federació d’Esquerra a les Terres de l’Ebre, Gervasi Aspa, ha fet aquest dimecres unes declaracions molt contundents, sobre la necessitat de plantejar una mobilització social al territori per aconseguir les millores en les comunicacions i en les infraestructures. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, el dirigent republicà ha afirmat que la seua experiència política l’ha servit per arribar a la conclusió que les reivindicacions de millores en el servei ferroviari, la integració tarifària, o les inversions en carreteres, només s’aconseguiran el dia que la gent del territori opte per “tallar les vies del tren” com a mesura de protesta. Aspa ha matisat que no fa una crida a cap “acte de barbàrie”, sinó a organitzar una plataforma ciutadana per mobilitzar-se i acabar amb aquest greuge històric en les infraestructures i en el transport públic per tren i carretera.

En la mateixa línia, Aspa ha valorat que les negociacions que han obert la Cambra de Comerç de Tortosa i els agents socials i econòmics amb la Generalitat, amb Adif i Renfe, no serviran de gaire. Segons l’alcalde de Deltebre, ja fa massa temps que es reclamen aquestes millores, tant al govern de l’Estat com a la Generalitat. De fet, Aspa ha recordat que el 2008 ja es va aprovar que, com a mínim, un tren Euromed s’aturés a l’estació de l’Aldea, i que això no es va complir. I el mateix va passar amb la integració tarifària, una mesura que s’ha implantat en tots els territoris del país, excepte a les Terres de l’Ebre.

D’altra banda, encara parlant de la possible convocatòria de mobilitzacions, amb accions tan contundents com la interrupció del trànsit ferroviari, Aspa ha fet una crida a la gent del territori per constituir una plataforma ciutadana. Segons l’alcalde de Deltebre, la mobilització social és la millor manera de preocupar els que prenen les decisions, ja que “amb bones paraules no anem enlloc, perquè els que manen no fan cas”.

Finalment, Aspa també s’ha mostrat crític amb l’estratègia de la Cambra de Comerç de Tortosa en la seua reivindicació per a la millora de les comunicacions i les infraestructures a les Terres de l’Ebre. Segons el dirigent republicà, la Cambra de Tortosa hauria de ser més constant a l’hora de manifestar les seues reivindicacions, al marge del color polític dels governs, i tot vetllant per l’interès econòmic i social del territori.