Entrades

Les Associacions de Veïns de Tortosa s’adhereixen a la demanda d’un millor servei ferroviari a les Terres de l’Ebre

Les entitats també reclamen bonificacions en els peatges de l’autopista AP7 fins que l’autovia A7 arribi a la capital ebrenca

 (ACN).- La tarifas-banner_44ha aprovat un acord per demanar als governs de Catalunya i de l’estat espanyol millores en els horaris i la freqüència del servei de trens que uneixen les Terres de l’Ebre amb Tarragona i Barcelona. La resolució de la Federació exigeix al Govern la implantació d’una tarifa ferroviària unificada al territori i la bonificació dels peatges a l’AP7 mentre no es faci el desdoblament de la N420 entre l’Hospitalet de l’Infant i Tortosa. També es demana al govern espanyol la modernització de la flota de trens regionals, la construcció de la doble via entre Vandellòs i Tarragona, i que el servei Euromed tingui parada a l’estació de l’Aldea.

La Federació d’Associacions de Veïns de Tortosa lamenta que en el cas de l’Euromed, cap dels set combois que passen a diari per l’estació de l’Aldea no s’aturin. També recorden que el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya fixa com a objectiu un “esquema de sistema tarifari comú” a tot el país que preveia establir-se a l’any 2012.

ERC crida els ebrencs a no pagar el peatge de Tortosa-L’Aldea el pròxim 1 de maig

Foto: Peatges autopista-EFE

Els republicans volen denunciar la manca d’inversions en infraestructures viàries al territori amb la campanya ‘No vull pagar a Espanya’

Tortosa (ACN).- La Federació de l’Ebre d’ERC ha fet una crida als conductors de les Terres de l’Ebre perquè el pròxim 1 de maig es neguin a pagar el peatge de l’AP-7 de Tortosa-L’Aldea amb l’argument de la campanya “No vull pagar a Espanya”.

Els republicans han organitzat un acte el migdia d’aquest Primer de Maig al mateix peatge, on assistiran els principals càrrecs i alcaldes del partit, per denunciar la manca dels governs espanyols en infraestructures viàries al territori.

Concretament, recorden que és, precisament, l’autopista AP-7, de pagament, l’única via ràpida que tenen les Terres de l’Ebre atesa la paralització del projecte de l’autovia A-7 entre l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp) i el Perelló (Baix Ebre).

Està previst que els alcaldes d’ERC de Roquetes -Francesc Gas-, el Perelló -Ferran Cid- i Deltebre -Gervasi Aspa- encapçalin l’acció reivindicativa acompanyats de militants, simpatitzants, amics i del secretari general adjunt del partit, Lluís Salvadó. Al mateix temps han demanat que els conductors s’hi sumin negant-se a abonar el preu del peatge amb l’argument de “No vull pagar a Espanya”.

Els republicans han recordat que, fins ara, han donat suport a tots els actes populars que la ciutadania ha impulsat contra el cobrament dels peatges a Catalunya “per denunciar el greuge en infraestructures del nostre país”. A les Terres de l’Ebre, a més de posar de manifest “l’asfíxia econòmica que patim”, volen denunciar la manca d’inversió dels governs espanyols en les infraestructures viàries.

“És una vergonya que l’única via ràpida de pagament que tenim a les Terres de l’Ebre sigui pagant i que en arribar al Coll de Balaguer es transformi en autovia fins a Altafulla (Tarragonès). Mentrestant, el tram d’autovia entre l’Hospitalet de l’Infant i el Perelló de l’autovia A-7 encara està pendent que s’acabi la redacció de l’estudi informatiu”, ha manifestat el president de la Federació i alcalde de Deltebre, Gervasi Aspa.

A més, l’acció de protesta al peatge vol denunciar també l’increment de la perillositat i del col·lapse circulatori de l’N-340 al pas per l’Aldea (Baix Ebre), causada tant pel retard de les obres de la variant com per l’augment del nombre de vehicles pesats que, en finalitzar l’autovia A-7, continuen per l’N-340 fins a Torreblanca (Castelló) per estalviar-se de pagar l’autopista. Aspa també s’ha referit a les variants de l’N-420 de Gandesa i Corbera d’Ebre.

‘Én 12 anys, els governs espanyols del PP i del PSOE no han pogut aprovar l’estudi informatiu definitiu d’aquestes dues variants que sumen nou quilòmetres, mentre l’autopista AP- 41 Madrid – Toledo, que es va publicar en el mateix BOE que les variants, va entrar en funcionament l’any 2006. I ara, per poder pagar el dèficit d’aquesta i d’altres autopistes del voltant de Madrid volen que ho paguem amb els peatges catalans”, ha tancat.