Entrades

Els pobles del Montsià tornen a reclamar una sortida de l’autopista AP-7

capturada

Foto Google maps

L’alcalde de Masdenverge considera un greuge al territori el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya on no hi ha cap punt d’entrada i sortida a l’autopista.

Considera un “dèficit extraordinari” el fet de que, tenint l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.

La comarca ha recuperat aquesta demanda històrica, en considerar-la clau per al desenvolupament dels municipis de l’interior.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada ara fa una setmana, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).
L’alcalde de Masdenverge, Alvaro Gisbert, recordava en una entrevista a La Plana Ràdio que aquesta és una vella reivindicació dels pobles de l’interior del Montsià, que ara es torna al primer pla, impulsada pel Consell d’Alcaldes del Montsià per tal de millorar les comunicacions de la comarca. Gisbert creu que es un greuge el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya per on discorre aquesta via ràpida de pagament on no hi ha cap punt d’entrada i sortida.
La moció s’està traslladant també als dotze ajuntaments de la comarca per a que sigui aprovada també per tots els municipis del Montsià. Gisbert considera un “dèficit extraordinari” aquesta situació viaria que tenim al Montsià i ho exemplifica amb la paradoxa, comprovada per ell mateix, que significa el fet de que, tenim l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.
En la moció que es trametrà a Territori i Sostenibilitat i a Aumar també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.

La Fira del Caçador de Masdenverge arriba a la seua 9èna edició.

fira-cacador-exterior-1El certamen té ocupats els 42 estands que ofereix i espera rebre, com l’any passat, entre 4 i 5 mil visitants.

(J.Roig/T.G.).-Masdenverge es prepara aquest cap de setmana per obrir portes a la que serà ja la 9èna Edició de la Fira del Caçador, un esdeveniment consolidat i tal com explicava la regidora de Fires de Masdenverge Meritxell Sabaté, es pot dur a terme, molt especialment, gràcies la implicació de les entitats locals. Veu 1

La Fira enguany es durà a terme el proper cap de setmana, 1 i 2 d’octubre i serà inaugurada per l’alcalde de Mora d’Ebre Joan Piñol. Tot i que la fira està dedicada molt especialment a la caça, Sabaté puntualitzava que està oberta a altres matisos relacionats amb el món animal.

Hi haurà, entre moltes altres activitats, demostració de gossos del Seprona ensinistrats per detectar drogues, exhibició de falconeria i cetreria i algunes novetats com la mostra de bellesa canina, exhibició de gossos de mostra i altres d’obediència en gossos de caça, domèstics i de defensa.

La Fira acollirà 42 expositors que ocuparan els tres espais diferents on s’instal•la, el pati del col•legi, el pavelló polivalent i la zona canina i esperà revalidar la visita d’entre 4 i 5 mil persones que va convocar l’any passat.

A banda dels actes paral•lels que s’organitzen durant el cap de setmana al recinte firal masdenvergenc, destaquen molt especialment els gastronòmics, anomenats col•loquialment “esmorzars de caçador” que organitzen tres dels establiments restauradors del municipi i una demostració de cuina de caça amb un guisat de carn de porc senglar que organitza la societat local de caçadors.

La Generalitat destina 607.000 euros dels pressupostos del 2016 a les obres de condicionament de la carretera entre Masdenverge i Santa Bàrbara.

IMG_20160525_125733

Treballs a la carretera T350 entre Santa Bàrbara i Masdenverge. (Foto: J.Roig)

En total, els pressupostos de la Generalitat, preveuen inversions de 26,26 MEUR a les Terres de l’Ebre.

L’edifici de les delegacions al nucli antic de Tortosa, els CAP d’Amposta i Roquetes o el deute per l’Hospital de Móra d’Ebre, tornen a endur-se les partides més grans.

(ACN) .- La inversió prevista per la Generalitat en els pressupostos de 2016 a les Terres de l’Ebre ascendeix als 26,26 milions d’euros. –un 4% del total de Catalunya- Una xifra superior als 17,25 milions d’euros inicialment aprovats pel passat 2015 que, posteriorment, el Govern va elevar fins els 24,5 incloent partides com el regadiu de la Terra Alta, el manteniment de la navegabilitat o els tractaments contra insectes. Bona part de les principals actuacions incloses en l’annex d'”inversions reals” territorialitzat d’aquest 2016 ja figuraven, precisament, en els comptes de l’anterior exercici: es tracta de la construcció de l’edifici de les delegacions de la Generalitat al nucli antic de Tortosa, amb 5,83 milions d’euros; la construcció del nou CAP d’Amposta, amb 2,48 milions d’euros, o la construcció també del CAP de Roquetes i la base comarcal del Servei d’Emergències Mèdiques, 2 milions d’euros. Addicionalment, el Govern ha previst destinar 2,51 milions a la constitució del cens emfitèutic –una fórmula de pagament ajornada que no es comptabilitza com a deute convencional- de l’edifici de l’Hospital de Móra d’Ebre, així com 747.000 euros per a les obres de la segona fase de l’ampliació d’aquest centre.

Per comarques, el Baix Ebre és la que rebrà una major dotació per a inversions territorialitzades, concretament 13,54 milions d’euros. A banda de les obres de l’edifici de les delegacions i el CAP de Roquetes ja esmentades, els comptes de la Generalitat preveuen 987.000 euros per a les obres de drenatge del pas inferior de la C-12 per l’antic pont del ferrocarril –incloent les expropiacions-, a Tortosa. També disposarà de dotació, en aquest cas gairebé 517.000 euros, la redacció del projecte, direcció d’obra i construcció d’un ascensor per a peixos a l’assut de Xerta. A l’Ametlla de Mar, es destinaran 516.000 euros a millores dels col·lectors en alta de l’Ametlla de Mar, a través de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Al mateix municipi, també es preveuen 406.000 euros per finançar les obres de la recentment estrenada comissaria dels Mossos d’Esquadra. Entre els capítols destacats, figura també les obres del mur de reparació de la muralla al recinte de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, amb 315.000 euros.

Amb 5,05 milions d’euros previstos, i al marge del centre de salut d’Amposta –que s’enduu gairebé la meitat de la dotació-, figuren les obres de condicionament, ja en marxa, de la carretera T-350, entre Masdenverge i Santa Bàrbara , amb 607.000 euros en total. Ports de la Generalitat té prevista la urbanització de la zona de Ponent i Ribera del port de Sant Carles de la Ràpita, amb 200.000 euros, que també disposarà de 100.000 euros per a l’adequació de la zona de Llevant i la mateixa xifra per a la millora d’eficiència energètica, entre d’altres inversions; també 100.000 euros per a la nova passarel·la de xàrters al port de les Cases d’Alcanar. A Sant Jaume d’Enveja, l’Incasòl preveu destinar 1000.000 euros a les obres de restauració de l’hàbitat a la zona del Violí, dins del programa europeu Life Delta-Lagoon.

Aquest 2016, però, per volum total d’inversió comarcalitzada, la Ribera d’Ebre serà la segona comarca de les Terres de l’Ebre, amb 6,94 milions d’euros. Deixant al marge l’amortització del deute i les inversions previstes a l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre, els comptes de la Generalitat preveuen 749.000 euros per a la construcció de la captació Ull de l’Asmà a Garcia. L’Incasòl, a més, projecta al mateix municipi la subestació de l’Aubals amb 428.000 euros. A Móra d’Ebre, a més, el mateix organisme preveu invertir 429.000 euros en la reforma de les piscines municipals descobertes, en tres fases diferents.

Per últim, a la Terra Alta la inversió total prevista arriba als 734.000 euros. L’actuació més voluminosa en aquest àmbit correspon a la tercera fase de l’adequació de l’entorn de l’església de Sant Joan Baptista d’Horta de Sant Joan, amb 100.000 euros. El Consorci Memorial de la Batalla de l’Ebre (Comebe) té assignats 29.5000 euros per inversions en processadors de dades.

En matèria viària general, l’adequació dels sistemes de contenció de vehicles de la carretera C-12 al seu pas per les comarques del Baix Ebre i la Ribera d’Ebre té assignats 1,89 milions d’euros.

Tot a punt per que comencen les obres de condicionament de la carretera entre Santa Bàrbara i Masdenverge.

t350Tenen un termini d’execució de 10 mesos i mentre durin, la circulació es regularà amb semàfors als punts més conflictius.
Les obres, pressupostades amb 2M€, contemplen la millora de la visibilitat al començament de la corba i baixada cap a Masdenverge i una rotonda a l’entrada d’aquesta població.

 

(J.Roig/T.G.).-Encara que estava previst que les obres comencessin la tardor passada, no serà fins aquest mes de febrer quant comencin els treballs de condicionament de la carretera T-350, entre Santa Bàrbara i Masdenverge que Departament de Territori i Sostenibilitat va adjudicar el Setembre passat , per un import de 2 M€.
Així ho ha assegurat l’alcalde de Santa Bàrbara, Alfred Blanch, en declaracions a la nostra emissora, afirmant que tots els tràmits burocràtics i documentació estan aprovats i tot és qüestió de que l’empresa adjudicatària es posi a treballar.
Segons assegura l’edil, els pagaments de les expropiacions als propietaris dels terrenys afectats estan “pràcticament liquidats en la seua totalitat.
El tram que s’adequarà té una longitud total de 2.759, dos carrils de 3,5 m i vorals d’1m. Segons que explicava, en aquest cas Álvaro Gisbert, alcalde de Masdenverge, l’altre municipi afectat per les obres, el projecte inclou també la millora de la visibilitat del canvi de rasant de la costa que enfila cap al poble veí, així com la reordenació dels accessos existents a aquesta carretera, concretament el Tram 3 que va des del pont del barranc de la Galera fins al final de la travessera de Masdenverge, on es contempla l’ execució d’una rotonda a la cruïlla d’aquesta travessera amb els carrers de Mianes i de la Galera.
Els treballs tenen un termini d’execució de 10 mesos i de fet, ja s’ha pogut observar que han començat a talar els arbres afectats per l’ampliació de la via. Mentre duren les obres, la circulació es regularà amb semàfors per donar pas alternatiu als vehicles en una o altra direcció.