Entrades

Els comerciants de Santa Bàrbara regalen 900 euros per fidelitzar els clients.

Ho han fet durant la campanya de Nadal i Reis amb la proposta “compra al comerç local”

Un total de 59 comerços del poble van donar suport a la iniciativa.

(L.P.R) 18 han estat els premiats amb vals de 50 euros que hauran de gastar abans del 7 de febrer.

Els comerços de Santa Bàrbara busquen la fórmula perquè la gent compri al comerç de proximitat, al llarg de l’any, tot i que no estan constituïts com associació, s’agrupen per portar a terme diferents accions, la més destacada del 2018 fou la que van realitzar durant la campanya Nadal i Reis regalant 900 euros de descompte a 18 afortunats que van participar de la iniciativa.

La campanya consistia a fer una compra mínima de 6 euros als diferents establiments que participaven de la iniciativa, un total de 59 entre bars, estancs, perruqueries, verduleries, sabateries, fleques, ferreteries, botigues infantils, de moda, d’alimentació…a canvi d’aquesta compra, s’anava omplint una butlleta que constava de 15 caselles que s’havien de segellar per comerços diferents, fomentant així la compra a botigues diverses de la localitat.

El dia de Reis dues comerciants impulsores de la iniciativa, van fer el sorteig davant el poble que va aplegar-se a la Plaça Cid i Cid per rebre els Reis Mags. Van ser diverses mans innocents les que van anar traient les butlletes i repartint la sort entre els 18 agraciats. Cada butlleta estava premiada amb 50 euros que els afortunats podran gastar pels establiments del poble fins al dia 7 de febrer.

Una empresa del territori elabora l’únic licor d’oli del món

licor

Els socis de l’empresa “FranLuis”, presents a la Fira de l’Oli Novell de Santa Bàrbara, on van presentar el licor d’oli d’olivera farga “Lo Carrilet”. (Foto: Lo Carrilet)

La passada Fira de l’Oli Novell de Santa Bàrbara va servir per presentar-lo en societat.
Sota la marca “Lo Carrilet”, l’empresa FranLuis de Santa Rafel del Riu, comercialitza des de fa poques setmanes aquest licor que té com a base oli d’olivera farga.

-Uns dies abans de la celebració de la Fira de l’Oli Novell de Santa Bàrbara, explicàvem des d’aquesta mateixa emissora que un dels actes destacats de la mateixa seria la presentació mundial i en exclusiva d’un licor que té com a base l’oli d’olivera farga.
L’iniciativa sorgeix de l’empresa FranLuis, ubicada a Sant Rafel del Riu, que van començar elaborant cervesa artesana, però que, davant la proliferació d’aquest tipus de beguda, van decidir decantar la seua estratègia comercial cap a l’elaboració de licor d’arròs sota la coneguda marca “Lo Carrilet”.
Un dels dos socis de l’empresa, Francisco Fonollosa, explicava a La Plana Ràdio, que aquest sector comercial també s’ha massificat “quant nosaltres vam començar solament hi havia dos marques més, ara, fins i tot algunes cadenes molt conegudes de supermercats, comercialitzen les seues marques”, lamentava. Per això l’empresa, amb voluntat de ser competitiva, té clar que cal diversificar l’oferta de productes i ja estan elaborant licors i cremes de licor tant singulars com el d’arròs negre, carxofa o fresa i xocolata.
L’últim gran projecte és aquest licor d’oli, varietat Farga que també sota la marca “Lo Carrilet” es va presentar a la fira planera i que, segons el mateix Fonollosa, va tenir força èxit. Admetia però que és complicat mesclar oli amb qualsevol altre líquid per la qüestió de densitats i també pel residu que, amb el temps genera l’oli. “S’ha de fer algunes modificacions, però el producte va tenir molta acceptació” afirmava Fonollosa.
El licor d’oli es fa amb una emulsió d’alcohol i oli arribant als 20 graus, ben integrats en la seua estructura i que desprès de la seua elaboració deixa en boca una aroma i sabor que es combina per donar una agradable sensació al paladar.”Es nota l’alcohol perquè s’ha de notar, però no molesta, perquè es combina equilibradament amb el gustet de l’oli de l’oliva farga”, explicava apassionat Fonollosa.
El licor, que comença ara la seua comercialització, es presenta en botelles de mig litre i amb una graduació propera als 20 graus.

El comerciants planers sortegen 1450 euros entre els compradors.

Mari Cruz Arasa,presidenta de la ACSB (Foto:J.Roig)

Es pretén evitar la “fuga”  de compradors als grans centres comercials.

(J.Roig).-En un context econòmic ja de per si complicat,els botigues i comerciants de Santa Bàrbara,com segurament a la resta de poblacions,han de patir la dura competència de les grans àrees comercials ,cada cop més properes.

Mari Cruz Arasa,la presidenta de l ‘Associació de Comerciants de Santa Bàrbara ,admetia que a part de que la gent compra menys com a conseqüència de la crisi,també cada cop més,els potencials clients fan les seues  compres a aquestes grans superfícies on no hi ha problemes d ‘aparcament i les famílies aprofiten per passar-hi el dia.

Saben que la  competència és dura,però el petit comerç no defalleix i intenta resistir oferint una atenció de proximitat i personalitzada  i amb petits incentius com els que ofereixen al decurs de la Campanya de Nadal  que ja ha començat.

Enguany sortejaran entre tots aquells que realitzen les  seues compres al comerç associat del municipi,tres vals de compra per un total de 1450 euros,amb un primer premi  que serà de mil euros i que el guanyador tindrà que gastar en un sol dia i segurament acompanyat per representants de l ‘associació…per a fer més festa,segons Arasa.

Un altra activitat que han preparat per incentivar les  compres nadalenques al municipi ,són “les compres amb música”  que organitzaran per al divendres 23 de Desembre i que consistirà en que alguns músics de la Unió Musical Jaume Balmes,vestits de Pares Noel ,recorreran els comerços associats interpretant nadales i repartint caramels.