Entrades

Tot a punt per que comencen les obres de condicionament de la carretera entre Santa Bàrbara i Masdenverge.

t350Tenen un termini d’execució de 10 mesos i mentre durin, la circulació es regularà amb semàfors als punts més conflictius.
Les obres, pressupostades amb 2M€, contemplen la millora de la visibilitat al començament de la corba i baixada cap a Masdenverge i una rotonda a l’entrada d’aquesta població.

 

(J.Roig/T.G.).-Encara que estava previst que les obres comencessin la tardor passada, no serà fins aquest mes de febrer quant comencin els treballs de condicionament de la carretera T-350, entre Santa Bàrbara i Masdenverge que Departament de Territori i Sostenibilitat va adjudicar el Setembre passat , per un import de 2 M€.
Així ho ha assegurat l’alcalde de Santa Bàrbara, Alfred Blanch, en declaracions a la nostra emissora, afirmant que tots els tràmits burocràtics i documentació estan aprovats i tot és qüestió de que l’empresa adjudicatària es posi a treballar.
Segons assegura l’edil, els pagaments de les expropiacions als propietaris dels terrenys afectats estan “pràcticament liquidats en la seua totalitat.
El tram que s’adequarà té una longitud total de 2.759, dos carrils de 3,5 m i vorals d’1m. Segons que explicava, en aquest cas Álvaro Gisbert, alcalde de Masdenverge, l’altre municipi afectat per les obres, el projecte inclou també la millora de la visibilitat del canvi de rasant de la costa que enfila cap al poble veí, així com la reordenació dels accessos existents a aquesta carretera, concretament el Tram 3 que va des del pont del barranc de la Galera fins al final de la travessera de Masdenverge, on es contempla l’ execució d’una rotonda a la cruïlla d’aquesta travessera amb els carrers de Mianes i de la Galera.
Els treballs tenen un termini d’execució de 10 mesos i de fet, ja s’ha pogut observar que han començat a talar els arbres afectats per l’ampliació de la via. Mentre duren les obres, la circulació es regularà amb semàfors per donar pas alternatiu als vehicles en una o altra direcció.

El Montsià és la única comarca catalana sense cap accés directe a l’AP-7

anHo recorda el regidor de Governació de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, a l’hora que reivindica la construcció del tram ebrenc de l’A-7
Antonio Ollés creu que la gratuïtat de l’autopista no és la solució definitiva per resoldre tots els problemes de mobilitat i accidentalitat que hi ha actualment a la N-340.

(J.Roig).-Per a Antonio Olles, regidor de Governació de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, demanar la gratuïtat de l’autopista AP-7 al seu pas per les Terres de l’Ebre, és de sentit comú, però considera conformista la posició de renunciar al tram pendent de l’autovia A-7 que en el seu recorregut pel territori fins a La Jana, passaria a pocs kilòmetres del nostre municipi.

En un article d’opinió, el regidor planer afirma que és lògic demanar la gratuïtat de l’AP-7 mentre l’A-7 no estigui acabada, però creu aquesta no ha de ser la solució definitiva que necessitem al territori perquè la gratuïtat de l’AP-7 no és la panacea que resoldrà tots els problemes de mobilitat i accidentalitat que hi ha actualment a la N-340. Ollés considera que si es deriva per l’AP-7 la major part del transit actual que circula per la N-340, s’acabaria col•lapsant aquesta via traslladant els problemes d’un lloc a l’altre, posant com a exemple el fet que a la l’AP-7 ja es va tenir que afegir un tercer carril en cada sentit entre Barcelona i Tarragona, perquè dos eren clarament insuficients.
Ollés lamenta que no hi hagi un criteri unànime respecte a l’acabament de l’autovia, quant el traçat de la mateixa per les Terres de l’Ebre es va poder acabar consensuant. “Prou temps vam perdre per aconseguir-ho. Si no s’hagués perdut tant de temps per decidir per on passava, possiblement ja estaria feta”, es queixava.

El regidor planer en el seu escrit també reivindica que els pobles de l’interior del Montsià mereixen tenir accés a una via ràpida que doni sortida al territori i recorda que el Montsià és l’única comarca per on discorre l’AP-7 que no té cap entrada a l’autopista i que per poder accedir-hi, abans estem obligats a traslladar-nos al Baix Maestrat a l’entrada Vinaròs – Ulldecona, o al Baix Ebre a la de L’Aldea – Amposta.

Ollés creu que des d’altres municipis més proper a l’autopista pot ser no s’és conscient d’aquesta situació, ja què des de Tortosa, per exemple, es por anar perfectament fins l’entrada de l’AP-7 per un tram d’autovia (C-42), però des de molts altres llocs del territori, arribar fins l’entrada de l’AP-7 més propera no resulta tan còmode. “Per exemple des de Santa Bàrbara, tenim que travessar Masdenverge, vorejar Amposta, fer un tram de la N-340, i finalment superar un laberint de rotondes abans de poder entrar a l’AP-7” exposa el regidor, qui acaba preguntant-se “per què hem de conformar-nos amb aquesta situació indefinidament quan sabem que ens correspon tenir una autovia que passarà a menys de 2 km de la població?”
“Jo vull que aquest territori sigui un territori normal dins de Catalunya, i per tant que disposi del mateix nivell d’infraestructures que la resta. No cal tenir més, però tampoc hem de renunciar a res.”, conclou.

L’alcalde de l’Aldea anuncia noves mobilitzacions després d’un any de l’aturada de les obres de la variant

Protesta demanant la variant(Foto:Diarinotanaprop)

 

(Teveon).-Emprenyat, indignat i fart. Així s’ha mostrat l’alcalde de l’Aldea, Dani Andreu, quant està apunt de complir-se un any de l’aturada de les obres de la variant de la N-340 al seu pas pel municipi. Des d’aleshores, des del passat 30 de juny, el Ministeri de Foment ha repetit en diverses ocasions que la variant és una obra “prioritària” però mai ha acabat concretant un calendari d’execució i represa de l’actuació. L’alcalde de l’Aldea confiava que les obres de restitució dels camins adjacents a l’autopista AP-7 que el ministeri de Foment ha estat duent a terme en els darrers mesos, fos un indici de què les obres de la variant continuarien aquest proper estiu. Però a hores d’ara no hi ha cap novetat. Andreu ha dit que en “tota la mala educació” Foment no els ha informat de res i que només obtenen per resposta excuses, com ara que la modificació del traçat de la via, per no hipotecar el futur creixement del corredor del Mediterrani, ha retardat les obres. Andreu ha recordat que aquesta modificació del projecte es va autoritzar el febrer del 2010, fa gairebé un any i mig.

Així les coses, l’alcalde de l’Aldea ha deixat clar que si no es reprenen les obres abans del proper 22 d’agost, quan hagin finalitzat les Festes Majors, duran a terme noves mobilitzacions. Sense voler concretar en què consistirien, Andreu ha dit que si convé tallarà ell sol la carretera N-340 per reclamar la construcció de la variant.

Andreu assegura que el poble ja ha esperat prou, que ha estat a l’altura de les circumstàncies sempre que ha estat necessari i ha recordat el perill que suposa per tots els veïns el pas de la N-340 i de vehicles pesants, pel mig de la població.

Així mateix, ha carregat contra el govern espanyol tot destacant que mentre apliquen retallades, permeten el deteriorament dels treballs que s’havien realitzat fins al moment de l’aturada, i que representaven gairebé el 50 per cent del total. Segons Andreu, amb els diners que costarà la reparació de l’actuació que ja estava executada, l’Ajuntament de l’Aldea cobriria el pressupost de dos anys. Andreu fins i tot ha anat més enllà, afirmant que el govern espanyol només es fixa amb les Terres de l’Ebre quan necessita aigua.

Es restableix el trànsit a la TV-3454 entre Amposta i Deltebre

TV-3454 entre Amposta i Deltebre

Havia quedat tancada després de l’aparició d’un esvoranc dilluns passat
(ACN).-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha restablert el trànsit aquest dijous a la tarda al tram de la carretera TV-3454, entre Amposta i Deltebre, que estava tallat des de dilluns després dels treballs de reparació del paviment per l’aparició d’un esvoranc. La cavitat es va produir a l’altura del quilòmetre 5,6 com a conseqüència d’una fuita en una derivació del canal de l’esquerra del Delta. El tram que va quedar tancat per motius de seguretat. Així, els vehicles es van desviar les rutes alternatives per accedir a Deltebre des d’Amposta: la T-340 (carretera de l’Aldea a Deltebre), la TV-3406 i el nou pont sobre l’Ebre entre Sant Jaume d’Enveja i Deltebre.

Ara, aquest tram s’ha reobert al trànsit un cop finalitzats els treballs de reparació necessaris per restituir-lo al seu estat original. En aquest sentit, s’han renovat els elements de canalització d’aigua que discorren transversalment a la carretera en aquest punt i s’ha estès una nova capa de paviment.