Entrades

Intensa sessió plenària a Santa Bàrbara

2016-04-25 20.14.15

Sessió plenària Abril 2016 (Foto:J.Roig)

Es van posar a provació 22 punts més un altre proposat en caràcter d’urgència

Es van posar a aprovació 22 punts, més un altre proposat en caràcter d’urgència.

Alguns de destacats, la mocio per demanar una nova sortida a l’autopista AP-7 a l’altura de Freginals/Masdenverge o les noves ordenances de Civisme i Convivència Ciutadana, la de Recollida de Residus i el Reglament de l’Hotel d’Entitats.

(J.Roig).-Ahir a la nit, la Corporació Municipal de Santa Bàrbara, va celebrar la sessió plenària corresponent al mes d’Abril, on es va tractar un extens ordre del dia, amb un total de 22 punts, al que se’n hi va afegir un altre en caràcter d’urgència.
Avui i com a conseqüència del gran nombre de temes tractats i l’ importància de molts d’ells, donarem compte d’una manera sintetitzada d’alguns dels més destacats.

Així podem començar explicant que l’alcalde, Alfred Blanch, va donar compte de la liquidació del pressupost de l’exercici 2015 i la distribució del superàvit de la liquidació del Pressupost de l’exercici 2015.
Blanch va explicar que, desprès de la liquidació, el municipi disposa d’un romanent líquid de 748.000 euros. Que el 2015 es va aconseguir pagar als proveïdors 12 dies abans dels 60 que marca la llei o  que a finals de l’any passat teníem una ràtio d’endeutament del 3’23 per cent.

El Ple també va aprovar el padró que, a 1 de gener del 2016, ens deia que Santa Bàrbara tenia 3.782 habitants.

Tots els punts anteriors van ser aprovat per unanimitat pels grups representats al nostre Consistori, CiU, EP i PP i també s’aprová per unanimitat les noves ordenances de Civisme i Convivència Ciutadana, la de Recollida de Residus i el Reglament de l’Hotel d’Entitats.

Es va consensuar, per la demanda dels interessats, establir un horari mínim per al Mercat Municipal, que a partir d’ara serà el següent : obrirà de dimarts a dijous de 9 a 13 h. , divendres de 9 a 13 i de 18 a 19 i dissabtes de 8 a 13h.

Santa Bàrbara és també el primer municipi ebrenc que aprova, per unanimitat, una Moció del grup municipal de CiU de l’Ajuntament de Santa Bàrbara per demanar la creació d’una nova sortida a l’autopista AP-7 a l’altura de Freginals/Masdenverge.

El consens es va acabar a l’hora de posar a aprovació la moció presentada pels grups municipals de CiU i d’EP de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, en suport a les mobilitzacions i accions contra el Pla Hidrològic de la conca de l’Ebre. El regidor del PP es preguntà on estaven quant es va fer el minitransvasament cap a Tarragona els que ara organitzen les mobilitzacions actuals . “Amb tots els respectes cap aquest ciutadans, voto en contra.” va dir.
El PP també es va abstenir en la votació de la Moció presentada pel grup municipal d’EP sobre la valoració cadastral de construccions agràries en sòl rústic imposada pel Govern de l’Estat.

Santa Bàrbara lamenta la falta de consens en el tema de les millores viaries al territori.

olle

El regidor de Governació de l’ajuntament de Santa Bàrbara, Antonio Olles. (Foto:J.Roig)

El regidor de Governació planer expressa el seu malestar per les declaracions de grups ecologistes que reivindiquen que es desestimi la construcció de l’A-7.

L’ajuntament de Santa Bàrbara va aprovar, el passat dijous, una moció demanant la continuïtat dels estudis i treballs per acabar el tram de l’autovia entre La Jana i L’Hospitalet de l’Infant.

(Redacció/J.Roig).-El regidor de Governació de l’ajuntament de Santa Bàrbara, Antonio Olles, i després del comunicat de diferents grups ecologistes i col•lectius socials del territori reclamant que es desestimi definitivament el projecte d’autovia A-7, a publicat, des de les xarxes socials, una sèrie de consideracions en el sentit inverses i defensant la continuïtat de les obres a l’hora que lamenta que “en aquest territori vivim quatre gats, i malgrat això som incapaços de mantenir una posició de consens en temes tan importants, com per exemple les vies de comunicació que ens calen”.

Ollés creu que tampoc ajuda el fet de que un grup d’alcaldes, (d’un determinat partit politic), vulguin fer la guerra pel seu compte amb visites al Delegat del Govern Espanyol per defensar la gratuïtat de l’AP-7, mentre uns altres tallen la carretera els dijous per demanar el mateix, i les associacions de veïns de les dos ciutats més grans del territori no es posen d’acord reclamant cadascuna una coses diferents.

A tot això, el regidor diu que “sols faltava que aquesta setmana es sumés a la festa un grup d’ecologistes il•luminats que ens recorden lo summament importants que són pel desenvolupament del territori l’esparver cendrós i l’ofegabous, a la vegada que commou veure com de preocupats estan per les finances de l’estat i repeteixen una vegada i una altra que és millor estalviar-se els diners del tram de l’A-7 que falta per construir, (ja se’ls gastaran en una altra cosa, a un altre lloc…). ”Des d’aquí crec escoltar les rialles que ressonen pel Ministerio de Fomento. Mentre aquí no ens posem d’acord, no faran res… be, potser sí, faran alguna que altra rotonda a la N-340, i au, fins a una altra., ironitza.
Ollés diu que aquesta manca de consens és lamentable.

Les consideracions acaben amb un descoratjador “No tenim remei” i unes reflexions sobre el que, amb postures tant disperses, no val a queixar-se per la falta d’inversions al territori, “ens queixem de que no es fan inversions al territori, de que no venen empreses noves a establir-se, de que els nostres fills han de marxar en massa cap a les tarragones o les barcelones perquè aquí no hi ha oportunitats per guanyar-se la vida, i ens lamentem, i van passant els anys…”

L’alcalde Santa Bàrbara, Alfred Blanch, aquest matí i en declaracions a La Plana Ràdio, recolzava les reflexions del regidor, i respectant el punt de vista dels ecologistes, deia que tampoc el comparteix perquè no creu que la construcció del tram de l’A7 fos perjudicial per al territori, sinó que li donaria cohesió, possibilitant als pobles d’interior tenir també una via de comunicació digna. Blanch recordava que, precisament el tram que fa falta construir entre La Jana i L’Hospitalet, és el que es separa de l’Autopista AP7 per endinsar-se per l’interior del Montsià i nord de la província de Castelló.

Precisament el passat dijous, l’Ajuntament de Santa Bàrbara en sessió plenari i per unanimitat, va aprovar una moció demanant la continuïtat dels estudis i treballs per acabar el tram de l’autovia A7 entre La Jana i L’Hospitalet de l’Infant, mesures urgents del Ministeri per a que es desviï el trànsit pesant per l’autopista i que aquesta sigui gratuïta per al trànsit intern, amb caràcter provisional i mentrestant durin les obres de l’autovia.

Prèvia a la sessió plenària

IMG_20151029_081841La modificació de les Ordenances i una moció sobre l’autovia A-7, temes destacats al ple que es celebrà aquesta tarda Santa Bàrbara

(J.Roig).-L’ajuntament de Santa Bàrbara ha convocat per avui dijous la sessió Ordinària del Ple corresponent al mes d’Octubre i que tindrà lloc a les vint hores, per debatre els 11 punts que contempla l’ordre del dia i del que destaca el referent a la modificació de les Ordenances Municipals. També es posarà a aprovació la resolució de l’Alcaldia per la qual es determinen les línies fonamentals del pla pressupostari a mig termini per al període 2016-2018, el Reglament de Règim intern del Centre de Dia i el traspàs de les funcions de tresoreria a la Secretària – Interventora d’aquest Ajuntament.
Al ple d’aquesta tarda es presenten tres mocions,en relació al projecte “Autovia Castelló-L’Hospitalet de l’Infant. Sobre el tram pendent de construir entre La Jana i L’Hospitalet de l’Infant”.Un altra de suport al President Mas, l’exvicepresidenta Ortega i la Consellera Rigau amb motiu de la seva imputació per l’organització del 9N i una tercera en motiu del 75è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys i Jover. Justícia Universal i Memòria Històrica.
Com és habitual cada cop que el ple és ordinari, La Plana Ràdio retransmetrà en directe aquesta sessió plenaria que es podrà escoltar també per internet des de la pàgina web laplanaradio.cat on, unes hores més tard es penjarà l’àudio per poder-lo escoltar des de la nostra programació a la carta.

El Montsià és la única comarca catalana sense cap accés directe a l’AP-7

anHo recorda el regidor de Governació de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, a l’hora que reivindica la construcció del tram ebrenc de l’A-7
Antonio Ollés creu que la gratuïtat de l’autopista no és la solució definitiva per resoldre tots els problemes de mobilitat i accidentalitat que hi ha actualment a la N-340.

(J.Roig).-Per a Antonio Olles, regidor de Governació de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, demanar la gratuïtat de l’autopista AP-7 al seu pas per les Terres de l’Ebre, és de sentit comú, però considera conformista la posició de renunciar al tram pendent de l’autovia A-7 que en el seu recorregut pel territori fins a La Jana, passaria a pocs kilòmetres del nostre municipi.

En un article d’opinió, el regidor planer afirma que és lògic demanar la gratuïtat de l’AP-7 mentre l’A-7 no estigui acabada, però creu aquesta no ha de ser la solució definitiva que necessitem al territori perquè la gratuïtat de l’AP-7 no és la panacea que resoldrà tots els problemes de mobilitat i accidentalitat que hi ha actualment a la N-340. Ollés considera que si es deriva per l’AP-7 la major part del transit actual que circula per la N-340, s’acabaria col•lapsant aquesta via traslladant els problemes d’un lloc a l’altre, posant com a exemple el fet que a la l’AP-7 ja es va tenir que afegir un tercer carril en cada sentit entre Barcelona i Tarragona, perquè dos eren clarament insuficients.
Ollés lamenta que no hi hagi un criteri unànime respecte a l’acabament de l’autovia, quant el traçat de la mateixa per les Terres de l’Ebre es va poder acabar consensuant. “Prou temps vam perdre per aconseguir-ho. Si no s’hagués perdut tant de temps per decidir per on passava, possiblement ja estaria feta”, es queixava.

El regidor planer en el seu escrit també reivindica que els pobles de l’interior del Montsià mereixen tenir accés a una via ràpida que doni sortida al territori i recorda que el Montsià és l’única comarca per on discorre l’AP-7 que no té cap entrada a l’autopista i que per poder accedir-hi, abans estem obligats a traslladar-nos al Baix Maestrat a l’entrada Vinaròs – Ulldecona, o al Baix Ebre a la de L’Aldea – Amposta.

Ollés creu que des d’altres municipis més proper a l’autopista pot ser no s’és conscient d’aquesta situació, ja què des de Tortosa, per exemple, es por anar perfectament fins l’entrada de l’AP-7 per un tram d’autovia (C-42), però des de molts altres llocs del territori, arribar fins l’entrada de l’AP-7 més propera no resulta tan còmode. “Per exemple des de Santa Bàrbara, tenim que travessar Masdenverge, vorejar Amposta, fer un tram de la N-340, i finalment superar un laberint de rotondes abans de poder entrar a l’AP-7” exposa el regidor, qui acaba preguntant-se “per què hem de conformar-nos amb aquesta situació indefinidament quan sabem que ens correspon tenir una autovia que passarà a menys de 2 km de la població?”
“Jo vull que aquest territori sigui un territori normal dins de Catalunya, i per tant que disposi del mateix nivell d’infraestructures que la resta. No cal tenir més, però tampoc hem de renunciar a res.”, conclou.