Entrades

El Montsià torna a reclamar un accés directe a l’autopista.

L’ajuntament de Santa Bàrbara ja va consensuar una moció amb d’altres ajuntaments i el Consell Comarcal, l’any 2016, reivindicant-lo.
Ara són els alcaldes, regidors, regidores i alcaldables del Partit Demòcrata del Montsià, els que fan una proposta al territori, per resoldre aquest greuge històric.

(J.Roig).-Una vegada més, des del Montsià, s’aixequen veus per reclamar un accés a l’autopista per la comarca que inclogui també una àrea de descans.
La reivindicació arriba ara des del Partit Demòcrata, formació que ahir emetia una nota de premsa assegurant que, “davant les necessitats i demandes dels veïns i veïnes, i per millorar la qualitat dels serveis, la seguretat viària i la competitivitat del teixit productiu dels nostres pobles, els alcaldes, regidors, regidores i alcaldables del Partit Demòcrata del Montsià, fem una proposta per resoldre aquest greuge històric.
Així i amb l’eslògan de “Volem entrar i sortir a l’AP-7 pel Montsià!”, alcaldes, regidors i alcaldables del partit al Montsià recordaven aquest dilluns que la nostra comarca és l’única per on passa aquesta via ràpida sense disposar de cap accés (entrada/sortida) i que, a més, és el tram més llarg entre accessos de tota la infraestructura, al llarg de 24 quilòmetres”. Antonio Olles, regidor de Governació de l’Ajuntament de Santa Bàrbara i des de l’espai “Parlar per parlar” de La Plana Ràdio, deia que és una cosa de sentit comú.
Olles recordava també que l’any 2016 ja es va consensuar una moció que es va presentar des de l’Ajuntament de Santa Bàrbara i que van aprovar diferents municipis i fins i tot al plenari del Consell Comarcal.
Ara i en vista que no hi ha resposta, des de la formació nacionalista es torna a insistir reclamant que el govern de l’Estat espanyol inclogui als Pressupostos Generals de l’Estat de l’any que ve una partida per un accés, a mig camí de la carretera que connecta Amposta amb Masdenverge, just a l’actual pont sobre l’autopista. També reclamen una àrea de descans per vehicles pesants.
La nota conclou “allargant la mà a la resta de formacions polítiques, entitats i ciutadania a sumar.”
Per això el Pdecat registrarà altra vegada mocions a tots els municipis del Montsià i al Consell Comarcal i farà arribar la proposta al Parlament de Catalunya i el Congrés dels Diputats. Paral·lelament, ha engegat una recollida de signatures.

El moviment veïnal “Prou,AP7 gratuïta ja!” reivindica, de nou, una sortida de l’Autopista al Montsià.

Fa un parell de setmanes li van lliurar un document al delegat del govern, justificant aquesta necessitat, perquè el faci arribar al Conseller de Territori.

El Montsià és l’única comarca costanera que no té cap accés directe a aquesta via ràpida i es proposa fer-lo al terme de Masdenverge.

Rotonda a la T-344, a sobre l’autopista on es podria situa l’enllaç al terme de Masdenverge.

De moment, no han rebut cap resposta del Govern.

Document que E. Lange lliurà al Delegat del Govern

 

 

 

 

 

 

 

(J.Roig/T.G.).-Des de fa anys que els pobles de l’interior del Montsià reclamen un accés directe de l’AP-7 a la comarca. La reivindicació s’argumenta en el fet que, entre l’enllaç d’Amposta-Sant Carles de la Ràpita ( recordar que malgrat aquesta denominació, es troba al terme municipal de l’Aldea, al Baix Ebre), i el de Vinaròs-Ulldecona, ja a la comarca del Baix Maestrat, hi ha una separació de 28 quilòmetres, una distància superior a la mitjana dels enllaços de l’AP-7, que és d’entre 15 i 20 quilòmetres com a màxim.
Una de les darreres peticions la feia, l’any passat, el diputat socialista al Congrés, Joan Ruiz. La resposta rebuda per l’executiu del PP va ser negativa, adduint que la densitat de població de la zona “és menor que en altres punts del corredor” per on transcorre.
Resposta que els socialistes van titllar aleshores com de “molt preocupant desconeixença del territori” tot recordant que la comarca del Montsià tépoc més de 70.000 habitants censats, pràcticament el mateix que té el Baix Maestrat, que disposa de dos accessos a l’autopista: Vinaròs i Peníscola-Benicarló.
Ara el moviment veïnal “Prou,AP7 gratuïta ja!”, torna a reclamar aquesta sortida al Montsià, que haria de ser al terme municipal de Masdenverge, tenint en compte que, la del Montsià, és l’única comarca costanera que no té cap accés directe a aquesta via ràpida.
Una de les cares visibles del moviment, i veí del nostre poble, Enrique Lange, explicava, fa uns dies, a La Plana Ràdio, que havia lliurat al delegat del Govern un document exposant els arguments i l’estudi que justificarien aquesta necessitat, perquè el faci arribar a l’actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. “Perquè es posi a treballar immediatament per a què Santa Bàrbara i tot l’interior del Montsià, estigui ben comunicat i en un accés directe a l’autopista”, deia Lange.

Lange deia que esperaven rebre resposta en les setmanes vinents. De fet el Delegat del Govern, Xavier Pallarès , es va trobar fa uns dies amb el Conseller a Alcanar, lloc on estava previst que li lliures el document i la petició del moviment. Segons ens confirmava aquest mateix matí, Enrique Lange, el Delegat li hauria fet arribar el document al Conseller via WhatsApp, però el tema no es va tractar a l’esmentada reunió.

En el document lliurat a Calvet i entre altres qüestions, Lange exposa que la comarca del Montsià és l’única de Catalunya per les que discorre l’autopista AP-7 que no té cap entrada/sortida a la mateixa autopista, o que el Montsià és la comarca més allunyada, pel sud,de la capital de Catalunya, o de la capital de província, llocs als quals és necessari desplaçar-se amb relativa freqüència per raons de treball, estudis, visites mèdiques, tràmits burocràtics, etc., motiu pel qual els seus habitants són els que han de suportar una major despesa en peatges i combustible en els seus desplaçaments quan utilitzen l’autopista AP-7.
Un altre argument que planteja la petició és la temença que tenen d’aquest tram, els camioners i xofers professionals que circulen habitualment per l’AP-7 . Asseguren alguns testimonis que les llargues rectes de l’autopista al seu pas per les Terres de l’Ebre, entre les comarques del Montsià i del Baix Ebre, són un perill, especialment quan circulen de nit, en un tram de més de 60 quilòmetres sense gairebé cap revolt pronunciat.

Santa Bàrbara demana, un cop més, una sortida ràpida al’AP7

capturada-2

Encreuament on s’ubicaria la sortida/entrada a l’AP7, cas de prosperar la moció. (Foto: Googlemaps)

capturadaL’alcalde del municipi recorda que és una petició que ja van fer governs anteriors al seu i que ara es reitera també a través del Consell d’alcaldes del Montsià.
Alfred Blanch considera un greuge que alguns municipis de l’interior de la comarca hagin de fer més de 30 kilòmetres per accedir a una via ràpida.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada a finals de setembre, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).

L’alcalde de Santa Bàrbara, que també la subscriu, recordava però que aquesta és una vella reivindicació del nostre poble, formulada també per governs anteriors al seu, subratllant que el ple del passat mes d’Abril, l’ajuntament planer ja va aprovar també una moció en aquest sentit. Alfred Blanch creu que la idea torna a prendre ara protagonisme gràcies a les accions que des de fa un any està portant a terme cada setmana el moviment veïnal que demana l’alliberament de l’autopista.
Blanch considera que els municipis de l’interior del Montsià pateixen un greuge pel no acabament de l’autovia A7 , lo que els impedeix tenir una sortida propera a una via ràpida de comunicació, en alguns casos a més de 30 km de distància, per això considera necessària l’alternativa de disposar d’aquesta entrada/sortida a l’AP7 que es demana i que s’ubicaria entre Masdenverge i Freginals.

La moció, aprovada pel Consell d’alcaldes i que ha de ser aprovada també pels dotze ajuntaments de la comarca, s’ha fet arribar  a Territori i Sostenibilitat i a Aumar i també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.

Els pobles del Montsià tornen a reclamar una sortida de l’autopista AP-7

capturada

Foto Google maps

L’alcalde de Masdenverge considera un greuge al territori el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya on no hi ha cap punt d’entrada i sortida a l’autopista.

Considera un “dèficit extraordinari” el fet de que, tenint l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.

La comarca ha recuperat aquesta demanda històrica, en considerar-la clau per al desenvolupament dels municipis de l’interior.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada ara fa una setmana, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).
L’alcalde de Masdenverge, Alvaro Gisbert, recordava en una entrevista a La Plana Ràdio que aquesta és una vella reivindicació dels pobles de l’interior del Montsià, que ara es torna al primer pla, impulsada pel Consell d’Alcaldes del Montsià per tal de millorar les comunicacions de la comarca. Gisbert creu que es un greuge el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya per on discorre aquesta via ràpida de pagament on no hi ha cap punt d’entrada i sortida.
La moció s’està traslladant també als dotze ajuntaments de la comarca per a que sigui aprovada també per tots els municipis del Montsià. Gisbert considera un “dèficit extraordinari” aquesta situació viaria que tenim al Montsià i ho exemplifica amb la paradoxa, comprovada per ell mateix, que significa el fet de que, tenim l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.
En la moció que es trametrà a Territori i Sostenibilitat i a Aumar també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.