El moviment veïnal “Prou,AP7 gratuïta ja!” reivindica, de nou, una sortida de l’Autopista al Montsià.

Fa un parell de setmanes li van lliurar un document al delegat del govern, justificant aquesta necessitat, perquè el faci arribar al Conseller de Territori.

El Montsià és l’única comarca costanera que no té cap accés directe a aquesta via ràpida i es proposa fer-lo al terme de Masdenverge.

Rotonda a la T-344, a sobre l’autopista on es podria situa l’enllaç al terme de Masdenverge.

De moment, no han rebut cap resposta del Govern.

Document que E. Lange lliurà al Delegat del Govern

 

 

 

 

 

 

 

(J.Roig/T.G.).-Des de fa anys que els pobles de l’interior del Montsià reclamen un accés directe de l’AP-7 a la comarca. La reivindicació s’argumenta en el fet que, entre l’enllaç d’Amposta-Sant Carles de la Ràpita ( recordar que malgrat aquesta denominació, es troba al terme municipal de l’Aldea, al Baix Ebre), i el de Vinaròs-Ulldecona, ja a la comarca del Baix Maestrat, hi ha una separació de 28 quilòmetres, una distància superior a la mitjana dels enllaços de l’AP-7, que és d’entre 15 i 20 quilòmetres com a màxim.
Una de les darreres peticions la feia, l’any passat, el diputat socialista al Congrés, Joan Ruiz. La resposta rebuda per l’executiu del PP va ser negativa, adduint que la densitat de població de la zona “és menor que en altres punts del corredor” per on transcorre.
Resposta que els socialistes van titllar aleshores com de “molt preocupant desconeixença del territori” tot recordant que la comarca del Montsià tépoc més de 70.000 habitants censats, pràcticament el mateix que té el Baix Maestrat, que disposa de dos accessos a l’autopista: Vinaròs i Peníscola-Benicarló.
Ara el moviment veïnal “Prou,AP7 gratuïta ja!”, torna a reclamar aquesta sortida al Montsià, que haria de ser al terme municipal de Masdenverge, tenint en compte que, la del Montsià, és l’única comarca costanera que no té cap accés directe a aquesta via ràpida.
Una de les cares visibles del moviment, i veí del nostre poble, Enrique Lange, explicava, fa uns dies, a La Plana Ràdio, que havia lliurat al delegat del Govern un document exposant els arguments i l’estudi que justificarien aquesta necessitat, perquè el faci arribar a l’actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. “Perquè es posi a treballar immediatament per a què Santa Bàrbara i tot l’interior del Montsià, estigui ben comunicat i en un accés directe a l’autopista”, deia Lange.

Lange deia que esperaven rebre resposta en les setmanes vinents. De fet el Delegat del Govern, Xavier Pallarès , es va trobar fa uns dies amb el Conseller a Alcanar, lloc on estava previst que li lliures el document i la petició del moviment. Segons ens confirmava aquest mateix matí, Enrique Lange, el Delegat li hauria fet arribar el document al Conseller via WhatsApp, però el tema no es va tractar a l’esmentada reunió.

En el document lliurat a Calvet i entre altres qüestions, Lange exposa que la comarca del Montsià és l’única de Catalunya per les que discorre l’autopista AP-7 que no té cap entrada/sortida a la mateixa autopista, o que el Montsià és la comarca més allunyada, pel sud,de la capital de Catalunya, o de la capital de província, llocs als quals és necessari desplaçar-se amb relativa freqüència per raons de treball, estudis, visites mèdiques, tràmits burocràtics, etc., motiu pel qual els seus habitants són els que han de suportar una major despesa en peatges i combustible en els seus desplaçaments quan utilitzen l’autopista AP-7.
Un altre argument que planteja la petició és la temença que tenen d’aquest tram, els camioners i xofers professionals que circulen habitualment per l’AP-7 . Asseguren alguns testimonis que les llargues rectes de l’autopista al seu pas per les Terres de l’Ebre, entre les comarques del Montsià i del Baix Ebre, són un perill, especialment quan circulen de nit, en un tram de més de 60 quilòmetres sense gairebé cap revolt pronunciat.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada