Els visitants de les Terres de I’Ebre qualifiquen d’excel•lent I’oferta de la destinació

Logo Web turística de la marca Terres de l'Ebre

Els resultats de l’análisi de la demanda turística del 2010 denoten un  augment de la satisfacció general deis visitants de les Terres de I’Ebre,  que un any més es consolida com una de les destinacions preferents de  turisme familiar centrat en atractius com la natura i la cultura.

(Redacciò/J. Roig)
.-Per cinqué any consecutiu, la Diputació de Tarragona presenta les xifres de  caracterització de la demanda turística d’aquest 2010 a Terres de l’Ebre, un análisi  dirigit per l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics vinculat a la Universitat  Rovira i Virgili que destaca que la destinació és consolida, un any més i que  la franja  de visitants ti pus de la destinació se situa en adults d’entre 35 i 44 anys que viatgen en  família amb la intenció de gaudir de la natura i la muntanya.

Les dades també destaquen I’augment generalitzat del grau de satisfacció general  deis turistes que aquest any han visitat la destinació, que es situa en el 4,4 sobre 5,  cinc décimes superiors a I’estiu de 2009. D’entre els elements que s’han valorat amb  una qualificació més alta, destaquen la qualitat i varietat del menjar a la zona  costanera. Principalment, els visitants de la destinació opten per practicar totes les  opcions de turisme cultural i natural al seu abast, relaxar-se i descansar, anar a la  platja i passejar. S’observen importants canvis de tendéncies en quant a les motivacions deis visitants, que es concreten en un major coneixement previ de la  destinació.

El turisme familiar segueix en les primeres posicions del retrat robot deis visitants de la destinació. Segons aquest análisi, el grup d’edat més frequcent a les Terres de l’Ebre el configuren els visitants d’entre 35 i 44 anys, que sumen el 37,4% del total.

La  majoria viatgen acompanyats deis seus fills, ja que les famílies amb nens sumen el 58,9% deis turistes d’aquest 2010, seguit del grup format per famílies amb adults.
L’anáíisi demostra com augmenten el nombre de visitants de classes alta i mitjana-  baixa que es desplacen a la destinació, tot i que el grup predominant de visites segueix sent de classe mitjana-alta, que su posa el 35,4% deis turistes.

El volum de turistes catalans és situa en el 59,5% del total -13 punts més que en el 2009- i els visitants barcelonins han estat un 42% del total de visites de turisme catalá

Els visitants de la resta de  l’ Estat suposen el 26’9 % ( especialment aragonesos,valencias i madrilenys)  I el mercat estranger s’enduu el 13’6% del  pastís total d’arribada de visitants, amb els mercats francés, anglés i belga en les
posicions capdavanteres.

Els turistes que s’allotgen a les Terres de l’Ebre per primer cop han conegut la destinació principalment per Internet (41,1 %) i la recomanació de familiars ilo amics ha  ocupat el segon lIoc amb un 29,3% deis turistes.