L’oli de l’Agrícola del Camp de Santa Bàrbara, podria arribar a la Xina al través del grup Bright Food

Visitar del conseller Pelegria a la cooperativa agricola del camp (26)

Dipòsits per a l’emmagatzematge d’oli d’oliva de la Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara (Foto:J.Roig)

La venda del grup Miquel Alimentació, de la que n’és proveïdor la cooperativa planera, al gegant asiàtic, podria propiciar l’exportació.
Segons a pogut saber la nostra emissora, l’operació estaria en període de negociacions i respondria a la voluntat de Bright Food per comercialitzar oli d’oliva amb la seva marca a la Xina.

(J.Roig/T.G./Expansió.com/El Pais).-A finals del passat 2015 el grup industrial Bright Food, el primer del mercat xinès, va tancar la compra del distribuïdor Miquel Alimentació, empresa catalana amb més de 90 anys d’història, i principal llicenciatari a Espanya de la marca de supermercats Spar, encara que també és propietària de l’ensenya Suma, amb una xarxa de més de cinc-cents supermercats franquiciats a tot Espanya .

Amb aquesta compra, el gegant asiàtic, que factura 18.000 milions d’euros, vol convertir el distribuïdor amb seu a Vilamalla a l’Alt Empordà, en la seva plataforma per exportar productes espanyols cap a la Xina. De fet, la companyia ja ha començat a vendre articles com oli d’oliva i gira-sol, vi, caramels i xocolata i, a més, busca ja un productor per comercialitzar oli d’oliva amb la seva marca en aquest país, una marca que podria ser la que comercialitza la Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara sota el nom de Grusco i Iberolei. El mateix gerent de l’entitat, Josep Lluis Cardona, ho avançava fa uns dies en declaracions a la nostra emissora, puntualitzant que l’operació estava en període de negociacions i que responia a la oportunitat que el donava el fet de ser ja proveïdors del grup Miquel per cercar nous mercats a l’exterior.

Bright Foods és la segona major empresa xinesa d’alimentació i distribució, amb una xarxa de 4.000 establiments al país i una facturació que s’apropa als 18.000 milions d’euros. La compra de Miquel Alimentació ha estat la primera gran operació del gegant asiàtic a Espanya, on portava gairebé dos anys explorant oportunitats d’inversió. L’objectiu del grup asiàtic és promoure la venda d’aliments espanyols a la Xina i introduir també a Espanya els seus productes. Per a això, en 2014 va signar una aliança amb la Fundació Joan Antoni Samaranch, que promou les relacions comercials entre la Xina i Espanya.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada