Presentació de la memòria de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC)

consumEl número d’adhesions a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya l’any passat va augmentar un 134% respecte el quadrienni 2005- 2008

El president del Consell Comarcal del Montsià, Alfons Montserrat, acompanyat pel president de l’Àrea de Dinamització Econòmica, Josep Pitarch, i pel director dels Serveis Territorials d’Economia i Finances, Josep Rovira, ha presentat avui la memòria de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del 2008.


En aquest memòria es detallen els resultats de les diferents funcions i competències delegades al Consell Comarcal, que van augmentant amb el temps, i la funcionalitat d’aquesta oficina ja que les dades ho demostren.

Cal destacar l’augment de les atencions al públic que han passat de 579 al 2007 a 1338 al 2008. Un increment que, com apuntava Alfons Montserrat, “s’ha pogut absorbir i compatibilitzar amb la resta d’activitats de l’Oficina gràcies a la incorporació d’una auxiliar administrativa”.

Quant a la resolució dels casos les dades demostren que al 2008 van resoldre’s per la via de mediació el 47,6% de les reclamacions presentades i el 16% per via arbitral. En total, van resoldre’s favorablement el 63% de les reclamacions presentades.

També de les dades es desprèn un augment de les presentacions via telemàtica, en un 11% més que l’any anterior.

Els municipis que condensen més població són també els que tenen més demanda d’assessorament, a excepció d’un augment a Mas de Barberans que respon a una actuació concreta de presumpte frau col·lectiu. Quant a sectors econòmics que han generat alguna reclamació han estat:

Operadors telefonia 30,3%
Proveïdors internet 8%
Compra aparells electrònics 6,3%
Reformes i reparacions en habitatges 5,3%
Energia elèctrica 4%

En referència a aquestes dades comparativament a l’any anterior, Josep Pitarch ha destacat “l’important creixement de reclamacions als operadors de telefonia i en menor mesura als proveïdors d’internet”. Així com que “entra el 2008 com a tercer sector més reclamat el dels establiments de venda d’aparells electrònics, fet que es relaciona amb l’augment de l’oferta i l’ús de les noves tecnologies”. També desapareix dins els sectors més reclamats les empreses relacionades amb el transport i entra els proveïdors de subministrament elèctric.

Josep Rovira ha remarcat que “la tasca de consum no és limita a l’atenció de les queixes dels consumidors ja que també engloba les tasques d’informació, formació, campanyes preventives d’inspecció i el foment de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya”.