Aprovat definitivament el traçat de la variant de l’Eix de l’Ebre a Tortosa que travessarà el Canalet

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha aprovat definitivament el traçat de la variant desdoblada de la C-12 (Eix de l’Ebre) al seu pas per Tortosa i Roquetes (Baix Ebre), un cop completades la informació pública i la tramitació ambiental.

Segons informa PTOP, a través d’un comunicat, el projecte manté fonamentalment el traçat
considerat més adient en els estudis informatiu i d’impacte ambiental, tot incorporant algunes millores per evitar afectacions en habitatges de Roquetes i al Pla de Sitges de Tortosa. ACN

El traçat escollit travessarà la urbanització del Canalet de Jesús, a Tortosa, i compta amb l’oposició de l’Ajuntament i dels veïns afectats.

Al seu pas per Tortosa, l’Eix de l’Ebre té unes característiques molt urbanes; amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i fluïdesa viàries en aquest àmbit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst la construcció d’una variant que permeti evitar el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà.

Ara, PTOP ha aprovat definitivament l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, un cop ha completat el procés d’informació pública, anàlisi de propostes i declaració d’impacte ambiental. A partir d’aquest moment, s’impulsarà la redacció del projecte constructiu, que desenvoluparà el traçat aprovat.

La nova via tindrà una longitud de 12 quilòmetres i la seva construcció suposarà una inversió de 72 MEUR.

El traçat

PTOP ha mantingut, fonamentalment, el traçat considerat més adient pels estudis informatiu i d’impacte ambiental, que desenvolupa les reserves urbanístiques ja previstes en el pla territorial parcial de les Terres de l’Ebre i el Pla general de Tortosa.

A aquest traçat, s’han introduït, a més de les mesures d’integració ambiental, algunes millores; entre aquestes, cal remarcar uns ajustos puntuals per evitar afectacions en uns habitatges al terme de Roquetes i al Pla de Sitges de Tortosa, considerat bé cultural d’interès local.

D’altra banda, s’ha segregat d’aquest projecte l’enllaç previst amb la T-331 perquè el seu disseny sigui analitzat dins del segon tram del desdoblament de l’Ebre, fins a Sant Carles de la Ràpita (Montsià), actualment en fase de redacció i que sortirà a informació pública aquest primer semestre de 2010.

Autovia de 12 quilòmetres

El traçat de la variant ara aprovat correspon a una via desdoblada de 12 quilòmetres de longitud que comprèn els termes municipals de Tortosa i Roquetes i, en un petit tram final, al terme d’Aldover (Baix Ebre). S’inicia a l’actual C-12, a prop del nucli de Vinallop (terme municipal de Tortosa), que es desdobla en un tram d’uns tres quilòmetres.

A partir d’aquest punt, el traçat se separa de l’actual C-12 i comença, pròpiament, la variant. La via discorre cap al nord-oest fins a l’encreuament amb la T-342 (de Roquetes als Reguers). A partir d’aquesta zona, el traçat discorre cap a l’est, fins a enllaçar novament amb l’actual C-12, a l’inici del terme municipal d’Aldover.

La carretera projectada està formada per dues calçades amb dos carrils de circulació cadascuna, separades per una mitjana de 2 metres d’amplada. Cada calçada compta amb voral exterior de 2,5 metres i interior d’1,5 metre. En determinats trams del recorregut, es construiran camins de servei que permeten la connectivitat de les parcel•les travessades per la carretera.

La variant ara aprovada preveu quatre enllaços. D’una banda, connectarà la variant amb l’actual C-12 cap al nucli urbà de Tortosa. Aquest enllaç a diferent nivell permetrà tots els moviments; els girs a l’esquerra s’efectuaran per mitjà d’un pas superior. També hi haurà un enllaç amb la TV-3421 (Roquetes-Mas de Barberans) que estarà format per dues rotondes i un pas inferior. El tercer enllaça serà amb la T-342 (de Roquetes als Reguers) amb dues rotondes unides per un pas superior que permetran fer tots els moviments. Per últim, al final de la variant es connectarà amb la C-12, prop del terme d’Aldover, mitjançant un enllaç a diferent nivell que permet tots els moviments i es complementa amb una rotonda sobre l’actual C-12 costat est per als canvis de sentit i la connexió amb diverses finques.

Dos túnels artificials
El projecte inclourà la construcció de dos túnels artificials que permetran minimitzar l’impacte acústic i visual de la carretera en habitatges i de facilitar la permeabilitat viària a costat i costat de la via. El primer túnel se situa a la zona de l’enllaç amb la T-342 a Roquetes i té una longitud de 200 metres; el segon, es construirà a la zona de Jesús (Granges del Ballester) i té també 200
metres de longitud.

Al llarg del seu recorregut, la variant ha de travessar diversos barrancs; per exemple: els de Roer, de Sant Antoni, de la Vall Servera, dels Molins, de Jesús o del Riu Sec. Entre les estructures previstes, cal remarcar el viaducte de 165 metres de longitud i format per tres trams, per a superar el barranc de la Vall Servera, al límit entre els termes municipals de Roquetes i Tortosa.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada