Front polític i socioeconòmic, amb l’ absència del PSC , per exigir més serveis i parades de tren a l’estació de l’Aldea

euromedCàrrecs institucionals, polítics i representants dels agents socioeconòmics de les Terres de l’Ebre es van reunir ahir dilluns al migdia a l’Ajuntament de l’Aldea (Baix Ebre) per exigir al govern espanyol que solucioni el dèficit de serveis ferroviaris i impulsi l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa com el node central de les comunicacions ferroviàries del territori.

Els assistents a l’acte institucional reclamen que l’Euromed s’aturi a l’Aldea i que la planificació del futur corredor mediterrani del tren d’alta velocitat tingui en compte també l’estació. Els grans absents de la trobada han estat els càrrecs institucionals i polítics del PSC, que ha qualificat l’acte d”electoralista’ i d”aparador’.

Organitzat pels ajuntaments de l’Aldea, Amposta i Tortosa, l’acte ha aplegat una setantena de càrrecs institucionals del Govern a les Terres de l’Ebre (alcaldes, directors de serveis territorials d’ERC i ICV, diputats al Parlament i senadors), polítics (de tots els partits excepte el PSC), representants patronals, Cambra de Comerç, sindicats i de les universitat pública de les Terres de l’Ebre. Tots ells que han acordat fer ‘pinya’ per exigir al Ministeri de Foment que compleixi els compromisos i executi les partides pressupostàries per millorar els serveis de l’estació de l’Aldea, que dóna servei als 150.000 habitants del Baix Ebre i el Montsià.

La petició de millores, recollides en la moció aprovada per l’Ajuntament de l’Aldea i altres institucions, se sustenta sobre la reclamació de redactar i executar un pla director que millori el servei ferroviari i l’estació de tren que inclou la millora dels accessos des de la N-235, l’ampliació de l’aparcament, la rehabilitació de l’edifici de l’estació però corregir el recent escurçament, de matinada i de nit, del seu horari d’obertura.

Paral·lelament, entre d’altres mesures, incorpora l’increment de la freqüència de parades de trens regionals i la llargament reivindicada aturada d’un Euromed diari, aprovada per la Comissió de Foment del Senat.

Més i tot, els assistents han reclamat que el govern estatal converteixi la de l’Aldea en la ‘gran estació central’ de les Terres de l’Ebre i tingui en compte la seva situació ‘estratègica’, a 200 km de Barcelona i València i un centenar de Tarragona i Castelló, en la futura construcció de la línia d’alta velocitat del corredor mediterrani, tant per al transport de mercaderies com en per al de passatgers, connectant amb el nord d’Europa i els principals ports del continent.