Les dos pàgines web de l ‘ajuntament de Santa Bàrbara,sumen més de 50.000 visites en un any.

La oficial, de l’ ajuntament,  supera les 31.000 vistes,mentre que la de l ‘emissora s ‘apropa a les 20.000.

Turisme i Lleure és la secció més visitada de la primera,mentre que la segona,en 4 anys, ha publicat més de 1400 noticies locals.

(J.Roig/T.G).-Les noves tecnologies,mitjançà   les pagines web , han arribat amb força a les institucions  com a mitja de comunicació  amb la població i com eina de difusió de l ‘acció i activitats que promouen. Al nostre municipi,l’ ajuntament de Santa Bàrbara té dos d ¡aquestes pàgines :la “oficial” ,que s ‘administra directament  des de les diferents regidories de l ‘equip de govern i la de La Plana Ràdio,que administra  el personal de la mateixa emissora.
La diferència entre les dos és que ,mentre la primera tracta molt especialment  els temes de la gestió i acció de govern municipal,la segona  s ‘actualitza diàriament amb una noticia generada des de la mateixa societat local   i dos més  de caire territorial.
El web de l’ ajuntament de Santa Bàrbara va ser renovada completament a l ‘agost del 2011 i un any desprès , el responsable de la regidoria  de Noves Tecnologies,Antonio Olles ,ha volgut fer una valoració estadística de les  visites i procedències que rep la pàgina,prenent com a punt de sortida el mes de setembre de l ‘any passat quant es va començar a utilitzar l ‘eina de Google Analytics ,que  permet aquest tipus  de dades ,fins al setembre del 2012.
El regidor es sentia satisfet de l ‘us que s ‘en fa del web en considerar les més de 31.000 visites  rebudes una xifra acceptable. A més el visitant roman una mitjana de gairebé 4 minuts al web .L ‘eina també ha permès saber que gairebé totes les visites s ‘han fet des de territori espanyol ,tot i que també hi ha consultes des de els EEUU,Alemanya o el Regne Unit entre  altres països.
Curiosament la ciutat des de on  hi ha més consultes al web municipal és Tarragona i no Santa Bàrbara ,cosa que sorprenia a Olles.
Les seccions més visitades són les de Turisme i Lleure,desprès de la pàgina d ‘ inici i en tercer  lloc la galeria fotogràfica.
La reflexió final que es feia el regidor planer  desprès  de conèixer totes aquestes dades sobre l’ us que s ‘en fa de l’ informació que es dona des de la web de l ‘ajuntament ,era que l ‘enfocament que  se li dona a aquesta informació cal que sigui més global.
En quant al web de La Plana Ràdio,en els darreres 12 mesos ha rebut gairebé 20.000 vistes que han consultat 38.000 pagines del  web amb un 48 per cent de visitants fidelitzats que es queden  una mitjana de 2 minuts  per  pàgina  i amb procedències majoritàries també des de territori espanyol,Tarragona,Santa Bàrbara i Barcelona  principalment,tot i que també cal destacar  que el 4 per cent d ‘aquestes procedeixen de països com França ,Regne Unit o Marroc.
El web de La Plana Ràdio ha publicat ,des de l ‘abril del 2008 fins al dia d ‘ahir un total de  4.432 noticies ,d ‘aquestes ,més de 1.400 sobre temes relacionats amb el municipi.

2 respostes
  1. Daniel Gil
    Daniel Gil says:

    Bon dia,

    em semblen realment unes xifres de visites espectaculars i molt bones, i de les quals cal felicitar-vos. Des d’aquí la meva enhorabona, ja que ajuden a donar visibilitat al nostre poble i el donen a conèixer a tot el món.

    Ara bé, penso humilment que caldria millorar un aspecte que és fonamental en un mitjà escrit (principalment) com és una plana web: i és de la redacció de les notícies, la seva ortografia i la seva gramàtica. Aquesta mateixa notícia està plena d’errades d’aquesta mena.

    Feu una feina magnífica pel poble, i els resultats ja els esteu recollint en forma de visites a la web, però penso que cal potenciar encara més aquest reconeixement, i una forma de fer-ho és aquesta: que els vostres lectors i visitants llegeixin notícies amb una redacció acurada i precisa, pulcra, i que respecti les normes bàsiques del català estàndard i normatiu. Això us donaria sens dubte més prestigi: una notícia mal redactada perd credibilitat.

    I no es tracta de temes dialectals: xiquet, fato o abadejo són paraules acceptades per l’Institut d’Estudis Catalans. Es tracta només d’escriure amb correcció, independentment de quina variant del català s’usi. I això, dissortadament, no passa.

  2. Josep
    Josep says:

    Hola Dani
    Agraeixo la teua aportació,tant en la seua primera part,(més dolça),con en la segona més critica (interpreto que positiva).
    No m ‘entretindré en buscar excuses per justificar la teua critica…..ja ho he fet en més d’ una ocasió i no voldria ser repetitiu ,però per consideració cap a tu si que et diré que entenc que determinats col•lectius us fixéssiu més en la part “tècnica” del text ( en les formes) , que en la pràctica , on hi trobem el contingut de lo que es vol explicar.
    Solament et diré que no és la nostra intenció aconseguir cap tipus de prestigi amb aquesta feina extra que fem tots els dies( i a part de la pròpiament radiofònica que ens pertoca)solament i modestament pretenem informar ,al mateix temps que dinamitzar l ‘activitat social del nostre poble, amb una redacció que pot ser no sigui tot lo acadèmica que seria de desitjar,però que creiem que compleix a la perfecció l’ objectiu final que ,co met deia,és el d’ informar.
    En qualsevol cas m ‘agradaria,si ho creus convenient , poder comptar amb la teua experiència i coneixement, per poder disposar d’ un corrector que acabes de donar a les nostres redaccions la pulcritud ,precisió i “acurament” que hi trobes a faltar.
    Seria també interessant ,per poder parlar amb coneixement de causa,que et passessis per l ‘emissora per a que poguessis veure el nostre sistema de treball.

    Cordialment
    J. Roig

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada