Poc més d’un 20% dels docents secunda la vaga de l’ensenyament públic al Camp i a l’Ebre, segons Educació


Un 21,06% professionals de l’educació pública del Camp de Tarragona i un 23,38% dels de les Terres de l’Ebre han secundat la convocatòria de vaga feta pels sindicats per la jornada d’aquest dimecres, segons les dades facilitades pel Departament d’Educació. Els sindicats, per la seva banda, han elevat el seguiment de la convocatòria a prop d’un 50% a tota la província –un 35% en el cas de les Terres de l’Ebre- . Aquest dimecres al migdia, a més, unes 400 persones s’han manifestat per la Rambla Nova fins els serveis territorials del Departament d’Educació a Tarragona i una cinquantena més s’han concentrat davant els serveis territorials a les Terres de l’Ebre, a Tortosa.ACN

El portaveu del sindicat USTEC al Camp de Tarragona, Josep Cartanyà, ha mostrat la seva satisfacció pels nivells de participació registrats durant aquesta jornada de protesta –que ha situat en un 58% a primària i un 35-40% a secundària- i ha recordat que el Departament inclou en els seus càlculs de seguiment les persones que es troben cobrint serveis mínims –’un 25% de la plantilla’, ha precisat-, així com els docents que estan de baixa i no treballen.

Tot i això, des de les Terres de l’Ebre, els sindicats, més realistes, han admès que, després d’una quarta convocatòria de vaga, el seguiment ha anat decaient per influència de la crisi i la voluntat de no perdre jornades de treball remunerades o el cansament generalitzat que hauria suposat no haver aconseguit encara els objectius marcats amb les protestes. Per comarques, el seguiment hauria estat del 30% al Baix Ebre, el 35% al Montsià, el 40% a la Terra Alta i el 66% a la Ribera d’Ebre.

Cartanyà ha recordat que la protesta està motivada per la ‘manca de voluntat negociadora Departament d’Educació’ pel que fa a condicions laborals, dotació dels centres i desplegament de la LEC. ‘La vaga representa dir no a la LEC. Ens oposem de forma visceral a la gestió de centres gerencial que es vol implantar, afectant la democràcia interna dels centres. La millora de la qualitat de l’ensenyament públic no passarà per aquest model de gestió sinó per dotar els centres dels recursos que necessiten i no diferenciar-los en diferents categories’, ha argumentat.

El representant d’USTEC ha exigit al Departament que s’aboleixi el ‘treball precari’ amb les hores extres i jornades d’un terç que es plantegen a alguns dels nous professionals del sector públic. ‘Entenem que els mecanismes per substituir plantilles, nomenant interins i substituts, no són transparents i reclamem que ho siguin’.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada