L’Ies Les Planes de Santa Bàrbara disposa d’un aula d’excel•lència per als alumnes més brillants del centre.

marta

Marta Tena, coordinadora pedagògica Ies “Les Planes” de Santa Bàrbara. (Foto M. Tena)

(J.Roig/T.G.).-La idea és dotar de recursos als millors alumnes del centre que sovint han de baixar el seu rendiment per poder anar al ritme de la resta de la classe. Bàsicament aquesta és la filosofia amb la que, aquest curs, s’ha creat al Institut de Santa Bàrbara l’aula anomenada “d’excel•lència” .
Marta Tena, que és la coordinadora pedagògica del centre, explicava que l’aula d’excel•lència pretén incentivar als alumnes més brillants, ja que, habitualment, es dediquen més recursos als alumnes que van més lents en el cicle formatiu. Per això es va creure convenient crear aquesta aula especial amb la que, mitjançant  una sèrie d’activitats especials, com treballs d’ampliació i investigació, elaboració de vídeos o anàlisis d’obres literàries etc.., els alumnes de 3er i 4art, poden avançar en l’adquisició de coneixements especials que acabaran millorant, encara més, les seues notes. Cal destacar que per poder accedir a aquest curs, els alumnes han de tenir ja un mínim d’excel•lents i una mitja de notable.

Tena, comentava, que per acabar d’incentivar l’esforç extra d’aquests alumnes, es vol buscar la implicació dels ajuntaments per a que aquests alumnes tinguin algun tipus de reconeixement amb descomptes, per exemple, en les instal·lacions municipals (piscines, zona esportiva, etc…), mentre que des del centre se’ls farà una orla especial a final de curs i s’intentarà organitzar una sortida que permeti aprofundir en alguna de les matèries tractades.”L’aula pretén sobre tot que l’alumne brillant no s’avorreixi i que al mateix temps serveixi d’exemple e incentiu, per a la resta” deia la professora.

Aquest complement educatiu es du a terme a través d’una plataforma a Internet i actualment l’estan realitzant un total de 15 alumnes de 3er i 4art amb l’ intenció d’anar-ho ampliant a la resta de cursos del centre, gradualment . Tena també explicava que la voluntat de  l’ institut planer és la de presentar-ho a la comunitat educativa,com una bona pràctica docent, a la resta de centres.

3 respostes
  1. Roc
    Roc says:

    Totalment en contra d’aquesta via que vol seguir l’insitut. Els problemes de l’ensenyament no s’arreglen creant segregacions entre els alumnes. S’han d’utilitzar eines que beneficïn l’aprenentatge de tots per igual i no crear “alumnes que no poden” i d’altres que “poden massa”. Algú s’ha preguntat per quina raó hi ha qui s’aborreix a classe? Doncs, caldria esbrinar-ho, perquè potser la qüestió està en el mètode que fa servir el professor o, almenys, com transmet els coneixements.

    Es podria acceptar la segregació curricular partir d’una edat avançada, però això, mai. Hi ha proves suficients d’altres països, a Europa mateix, on això ha agreujat el problema.

  2. Abseiling
    Abseiling says:

    Hi ha moltes formes de potenciar tots les potencials dins una mateixa aula sense necessitat de “separar” als alumnes que destaquen en la majoria d’assignatures del curs, quan potser altres destaquen molt en una i poc en poques, i tot i això poden tenir tant o més potencial que la resta. Podem treballar per projectes individuals o grupals dins cada aula, i aquest poden variar de grup i tema depenent l’assignatura o de l’interès per cada projecte. És un tema complicat separar per “nivell”, o decidir qui té més talent que qui. Volem una societat inclusiva i no la comencem a l’escola, anem bé…

  3. Morigan
    Morigan says:

    A 3r i 4r d’ESO hi ha un bon grapat d’alumnes que ja tenen molt clar que no volen estudiar, i estan a classe passant “lo rato”. Volem fer una societat inclusiva i més igualitària, però ho fem igualant per la part baixa… bon negoci !!! El sistema actual és un desastre, i no cal ser un expert pedagog per adonar-se… encara això hi ha xiquets i xiquetes que surten endavant, per a mi és casi un miracle perquè està tot muntat per caure en el desencís i l’apatia.

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada