El delegat del Govern lidera un front comú institucional per reclamar el traçat consensuat de l’A7 a les Terres de l’Ebre

a_7_alcanar_vilafrancaUna de les zones afectades estaria al terme municipal de Santa Bàrbara, concretament als terrenys on hi ha projectat el futur aeròdrom.

Els representants municipals han acordat presentar mocions als diversos ajuntaments per refermar la proposta consensuada l’abril de 2005.

(Redacció/J.Roig).-Xavier Pallarès, va reunir el passat  els alcaldes i alcaldesses del municipis afectats pel traçat de l’Autovia A7 en el seu pas per les Terres de l’Ebre, que correspon al subtram La Jana – El Perelló del tram Castelló-l’Hospitalet de l’Infant, per prendre una posició conjunta desprès de que ajuntaments com el d’Amposta aprovés presentar un recurs de reposició contra l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu de l’autovia, com ja havia fet la setmana anterior l’Ajuntament de Tortosa com una nova mostra de rebuig del consistori per evitar que el disseny de l’autovia trinxi Campredó.

Ara, Xavier Pallarès va voler destacar que l’objectiu principal de la reunió era “mantenir el front comú institucional que es va constituir l’abril del 2005 per tal que tinguem tota la força possible per plantejar a Madrid un canvi del traçat que protegeixi les zones més afectades però, sense que suposi un retard en la seva execució i alhora reclamem la gratuïtat de l’AP7 per als residents a les Terres de l’Ebre”

Concretament, en el marc de la reunió es va acordar  l’elaboració de la moció conjunta per ser aprovada per tots els municipis de les Terres de l’Ebre, les forces polítiques presents al Parlament de Catalunya, al Congrés dels Diputats i al Senat, que demana:

1. Refermar l’acord de tots els partits polítics de les Terres de l’Ebre de l’abril de 2005 sobre una proposta de traçat consensuada, on es plantejaven les al•legacions a l’Estudi Informatiu presentat pel Ministeri de Foment. Així, es reclama evitar la zona de protecció d’aus, el futur aeròdrom de Santa Bàrbara, el nucli urbà de Campredó i la urbanització de Vinaixarop; i que s’apropi el traçat a l’AP7 allargant-lo fins a l’Ametlla de Mar

2. Reclamar que la presentació de les al•legacions no suposi una excusa per a retardar l’execució de l’autovia A7

3. Reclamar la gratuïtat de l’AP7 en el tram de les Terres de l’Ebre i per als residents de les Terres de l’Ebre, mentre no s’inicien les obres i es posi en funcionament l’A7
El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre també té previst reunir-se en breu amb els representants a les Terres de l’Ebre dels partits polítics presents al Parlament de Catalunya, per traslladar-los l’acord institucional i comminar-los a què s’hi sumen.

Per cert, en lo referent al futur aeròdrom de Santa Bàrbara, que s’incloïa al Pla Estratègic de les Terres de l’Ebre, presentat fa temps però encara sense calendari, pressupost ni valoració per poder-lo implementar, aquest  passat divendres  i des d’Amposta, el conseller  d’Empresa i Ocupació Felip Puig, deia que considera el document un “bon llistat de les necessitats de les Terres de l’Ebre”, però que “no ha de ser un compendi de mancances i d’inversions”. El sindicats UGT, CCOO i USOC havien reclamat conèixer el contingut del document, entregat per la URV al febrer i que ha suposat un cost de 140.000 euros. A més, partits com el PSC i ICV han demanat la compareixença de Puig al Parlament. “Les cartes al rei les podem fer immenses, però els reis són els pares, els ha de pagar algú”, responia el conseller.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada