La Cambra es revela…Reivindica la gratuïtat de l’AP-7 fins que hi hagi l’alternativa desdoblada de l’A7.

Es  reclama també la integració tarifaria a les Terres de l’Ebre, de manera que un mateix bitllet permeti la utilització de diferents modes de transport.

Des de la nostra web reproduïm íntegrament el text  del manifest:
(Redacció).-Davant les darreres notícies aparegudes als diferents mitjans de comunicació envers la inauguració, avui mateix, de l’AVE Barcelona-Girona, la baixada de tarifes del preu de l’AVE, tant de Barcelona a Girona com de Barcelona a Lleida, i les queixes de les Autoritats ebrenques respecte al tracte ferroviari que pateix les Terres de l’Ebre, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa MANIFESTA:
1er.- El greuge que pateix aquest territori en matèria de transport públic no és d’ara sinó de fa molts anys i, malauradament, no només afecta als preus dels trajectes. Les Terres de l’Ebre han patit i pateixen les conseqüències de “la ment estreta” dels responsables de RENFE (parafrasejant el llibre del Dr. Macias, “Via AMPLA, MENT ESTRETA”). Teníem a Tortosa, una estació de tren on paraven tots els trens entre Barcelona i València. Per les raons que foren, es va pràcticament eliminar l’estació de Tortosa ja fa uns anys i se’ns va dir que es col•locaria una macro-estació del territori a L’Aldea, amb trens llançadora de l’estació de Tortosa.
Doncs bé, la promesa de la macroestació de l’Aldea s’ha quedat pràcticament en un “apeadero”, que ni tant sols surt a la llista d’estacions que RENFE disposa a la seva pàgina web; i la promesa de crear una estació de mercaderies i un Centre Integral de Mercaderies s’ha quedat en compromisos incomplerts;

2on.- Si a això li afegim que el temps invertit per fer un desplaçament des de Tortosa a Barcelona és de dos hores quaranta-un minuts (gairebé el mateix de fa vint anys) a un preu de 10,73.-€ quan en altres indrets de Catalunya es pot anar en AVE per un preu similar, això sí, a costa de tots els ciutadans, inclosos els ebrencs, els quals es fan càrrec de les subvencions de les despeses d’explotació i inversió que aquests preus fan suposar, la situació és del tot INTOLERABLE i és hora de dir JA N’HI HA PROU!. Per suposat, si s’ha de cobrir el dèficit d’explotació, s’ha de fer per a tots els operadors dels corredors on hi hagi competència.

3er.- Malauradament, aquestes circumstàncies només són enteses pels polítics en època d’eleccions i malgrat els compromisos que adquireixen públicament amb els òrgans de govern d’aquesta corporació, quan arriben al poder no se’n recorden.

4rt.- Per altra banda, des de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, sempre s’ha defensat el dret a tenir transport públic en tots els mitjans, tant viaris com ferroviaris. Per això s’ha reclamat la integració tarifaria a les Terres de l’Ebre, de manera que un mateix bitllet permeti la utilització de diferents modes de transport (autobusos urbans e interurbans, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Renfe Rodalies) necessaris per realitzar un desplaçament amb un únic títol de transport, despenalitzant econòmicament els transbordaments. Aquesta tarifa integrada la gaudeixen, des de fa anys, l’ATM de Tarragona, l’Àrea de Lleida, l’Àrea de Girona i l’Àrea de Barcelona i del Bages.

5è.- Com a complement imprescindible del transport, es reivindica la gratuïtat de l’AP-7 fins que hi hagi l’alternativa desdoblada de l’A7. Avui per avui i mentre no es produeixi el desdoblament de la N-340 o s’executi l’autovia de l’interior, l’autopista és la única via de comunicació ràpida que disposen les Terres de l’Ebre. Per aquesta via, a més de servir d’entrada a les matèries primes que van a les indústries del nostre territori i de sortida d’allò que produïm, hi circulen molts d’usuaris que diàriament es desplacen a altres punts de Catalunya i de la Comunitat Valenciana. El manteniment dels peatges aquí, mentre no es disposin d’altres alternatives suposa un cost afegit per la nostra economia que no ajuda en res a apropar les distàncies respecte als grans punts de consum de tot el país.

6è.- Per tractar assumptes com aquests i altres, que són importants per al desenvolupament socioeconòmic de les Terres de l’Ebre, hem invitat a l’Hble. Sr. Santi Vila, Conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per a que participi en una reunió extraordinària dels nostres òrgans de govern perquè la nostra ciutadania i, sobre tot, la nostra economia això no s’ho pot permetre i és hora que tinguem les mateixes oportunitats que altres indrets de Catalunya i sortim d’un aïllament històric on les oportunitats només les veiem passar però no s’aturen.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada