Resultats agredolços al tancament de la Campanya de Sensibilització de la gestió d ‘escombreries

(Redacció/J.Roig).-Ara fa dos mesos,la regidoria de Medi Ambient de l’ Ajuntament de Santa Bàrbara va posar en marxa una campanya per sensibilitzar a la població en els bons hàbits de la gestió de la brossa i el reciclatge.

Ara,un cop la campanya s ‘ha donat per tancada, regidor responsable de l’ àrea, Eric Bel,valorava els resultats dient que un dels aspectes més importants i que ja coneixien abans d’iniciar la campanya, és que Santa Bàrbara és un poble que recicla. Això vol dir que la “majoria” de famílies planeres fan una bona gestió de la brossa i dels equipaments dels quals
disposem.

Per altra banda hi ha una “minoria” de famílies planeres que no fan bona gestió dels residus, ni en fan un bon  ús de l’equipament.

Bel admet en el seu balanç de la campanya que ,malauradament les accions incorrectes (com deixar la brossa tirada per les illes o tirar brossa en fraccions que no correspon, etc) són més evidents i es noten més que no totes les accions correctes que fan la majoria de planers i planeres.

Amb aquesta reflexió el regidor vol animar a les persones que fan bé les coses i encoratjar-les  per a que ho segueixin fent.

Al llarg de la campanya ,que començava el passat octubre i que a acabat a principis d’ aquest  Desembre, s’han fet diferents i variades activitats ,com xerrades, programes de ràdio, porta a porta i enquestes.

De les quasi set-centes enquestes que s’han realitzat per les llars del municipi en aquests dos últims mesos es desprèn que  el que molesta més als veïns (un 62 %) és la deixadesa i el desbordament que pateixen algunes  illes de contenidors per culpa dels mals hàbits d’ alguns usuaris que deixen tirada de qualsevol manera o fora dels contenidors la brossa .
Un altre motiu de queixa dels veïns (el 5%) ha estat la de trobar-se els contenidors plens i no poder  depositari la brossa.

Segons Bel,aquestes dades ens haurien de servir per obrir els ulls i entendre que el principal problema i  la solució, a la vegada, ho tenim a les nostres mans, a les mans dels usuaris.

Respecte de la participació de l ‘emissora municipal en aquesta campanya cal destacar que al decurs dels cinc programes que es va emetre per explicar  l’ us i el procés que segueixen els residus segons la seua composició,un dels aspectes més destacats va ser l’ elevada participació d’oients que s’ interessaven sobre tot  per saber a quin contenidors s’ han de dipositar elements de difícil catalogació com calcers,ceràmiques,olis..etc…

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada