Santa Bàrbara, decidida a “salvar” l’antiga estació de tren.

L’alcalde del municipi aconsegueix un contracte simbòlic d’arrendament, com a pas previ per optar a la compra del immoble en un futur.
Permetrà accedir i actuar a l’edifici per a que no s’acabi degradant completament.
L’antiga estació es podria convertir en un espai jove multi funció i l’andana en un tram de “passejada verda”.

IMGP1847

Antiga estació de Santa Bàrbara, amb la via completament desmantellada. Autor: Adrià Pàmies, 2007.

Scan_Pic0001

Del llibre “Santa Bàrbara en iamtges”

L’estació de tren de Santa Bàrbara, en desús des de l’any 1996, es va posar a la venda l’any 2013, quant Adif la va incloure en un paquet de 1500 immobles ferroviaris que l’empresa posava al mercat.
L’equip de govern planer en aquell moment va iniciar una sèrie de contactes amb Adif per demanar la cessió o optar a la compra de l’edifici, unes gestions que sembla que ara arriben a concretar-se, desprès de la visita que l’alcalde de Santa Bàrbara, Alfred Blanch, va fer a Barcelona per reunir-se amb el gerent de l’àrea de patrimoni i urbanisme d’Adif, Manuel de las Heras.

L’alcalde planer va exposar la preocupació del consistori per l’estat de degradació en que es troba l’edifici i la voluntat de recuperar-lo per al poble, actuant per tal d’evitar que s’acabi degradant completament. Davant la complexitat del procés administratiu que genera la compra i l’urgent necessitat de restaurar-lo, de moment es va arribar a l’acord d’establir un contracte d’arrendament per un preu simbòlic (sense concretar), amb l’ intenció de poder optar a la compra en un futur. Insistint en la necessitat urgent de començar la restauració de l’estació, Blanch va aconseguir tornar a Santa Bàrbara, i mentre es formalitza oficialment el contracte de cessió, amb un paper de compromís que permetrà poder accedir ja a l’immoble per valorar el seu estat i començar a projectar quin tipus d’actuació se hi ha de fer .

Tot i que és prompte per definir exactament quin us se li donarà a l’estació quant es recuperi, Blanch si que va especular amb la possibilitat de que pugui convertir-se en un espai jove multi funció i l’andana en un tram de connexió d’un futur passeig verd que uniria el carrer Major amb el camí que baixa de la zona del Museu de la Vida a la Plana per enllaçar amb el Passeig de la Generalitat.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada