Santa Bàrbara insisteix en adquirir l’antiga estació de tren

7874435158_2d30c75d4f_b

Estació de Renfe de Santa Bàrbara, abans de que es construís la circumval•lació que ara i passa per davant. (Foto: Josep Redon)

Dos anys i mig desprès de que ADIF la poses a la venda, el nostre ajuntament segueix insistint en la cessió al municipi.
L’alcalde planer creu que seria una llàstima que acabes derruïda, ocupada o adquirida per un particular, ja que és un edifici emblemàtic que forma part d l’història del poble.
Alfred Blanch diu que, al final, potser haurà d’anar a Madrid una delegació municipal per gestionar la cessió.

(J.Roig/T.G.).-L’any 2013, l’Administració d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) decidia posar a la venda un total de 1.500 immobles ferroviaris, 800 dels quals a través de subhasta, per poder obtenir recursos. Dues de les antigues estacions afectades eren l’antiga estació de Mianes, al terme municipal de Tortosa, i l’antiga estació de Santa Bàrbara.
Així dons, i per tal d’evitar que l ‘edifici de l‘estació del nostre poble pugui acabar reconvertida per algun altre us particular o professional, o fins i tot pugui acabar desapareixent, per part del nostre ajuntament es van iniciar una sèrie de contactes amb Adif per demanar la cessió o optar a la compra de l’edifici, unes gestions que continuen ara amb el nou consistori. De fet, el nou alcalde, Alfred Blanch, explicava des de La Plana Ràdio que s’han tornat a establir contacte, però que està resultant difícil saber amb qui han de parlar exactament per tal de negociar l’operació. “Al final haurem d’anar a Madrid una delegació municipal” lamentava l’edil.
Blanch deia que, si finalment s’aconseguia la cessió o la compra del immoble, encara que no es tingui clar quin us se li donaria, si que permetria al menys preservar aquest emblemàtic edifici que forma part de l’historia del poble, i que cal fer-ho abans de que es degradi més, abans de que sigui ocupat o de que pugui ser adquirit per un particular.

La Marfanta, en la seua edició del 6 de Maig de l’any 2013, explicava que podien optar a la compra tant empreses com particulars, i que, en aquell moment, el procés estava en fase de taxació dels immobles, per lo que era impossible avançar preus de sortida, però que les previsions apuntaven que les primeres subhastes s’iniciarien dos mesos desprès. Han passat dos anys i mig i, per lo que sembla, l’incertesa sobre el futur de l’antiga estació planera continua.

Recordem que el tren va arribar Santa Bàrbara l ‘any 1867, fins que al 1996 , amb la modificació de la línia escurçant el recorregut des de l’Aldea a Freginals,va deixar el nostre municipi sense aquest servei, importantíssim durant tant anys per l’economia i la comunicació, no solament local, sinó també per als pobles veïns.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada