L’alcalde de Tortosa denuncia el discriminatori servei de tren lent i car de les Terres de l’Ebre

Bel recorda que el trajecte Tortosa-Barcelona té el mateix preu però el temps del recorregut és quasi tres vegades superior que el de Lleida

Tortosa (ACN).- L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha denunciat el tracte discriminatori que pateixen a Catalunya les Terres de l’Ebre amb el servei ferroviari. Els preus dels bitllets del trajecte Barcelona-Tortosa amb mitjana distància (10,73 euros) és similar al viatge amb alta velocitat Barcelona-Lleida (12,45 euros) però els trens tarden, de mitjana, dues hores i mitja per portar els passatgers de les Terres de l’Ebre fins a la capital catalana, amb un deficitari servei alternatiu de més velocitat, com els Talgo o els Euromed. “Volem un servei que ens comuniqui amb tren Tortosa a Barcelona amb un temps del segle XXI i no del segle XX”, ha lamentat Bel.

Bel ha constatat “certa perplexitat” a l’observar que el trajecte des d’una capital de demarcació amb trens alta velocitat fins a Barcelona acaba costant “un o dos euros” més que des de Tortosa però amb una durada del viatge de dues hores i mitja. “Ens trobem en una situació que entenc que hauríem de corregir”, ha reblat.

Per l’alcalde de Tortosa, el preu d’un bitllet de T-10 entre Lleida i Barcelona, que té una distància aproximada a la de Tortosa-Barcelona, és “pràcticament el mateix”, mentre que la diferència de temps és “gran i colpidora”. “No és només un tema de preu, que també s’ha de discutir perquè, si es compta per minuts, el bitllet hauria de costar 4 o 5 euros. Però no volem que costi això”, ha insistit. Així, ha reclamat un servei que comuniqui les Terres de l’Ebre amb la capital catalana “amb un temps del segle XXI i no del XX”.

L’alternativa del Talgo

Segons ha explicat l’alcalde, l’alternativa d’utilitzar el Talgo -“amb pocs combois”, ha precisat- té un cost de 50,41 euros. Bel ha precisat que ha vist com es modificaven els preus per la reivindicació ciutadana d’una plataforma. “No m’agraden les plataformes perquè crec que són les institucions les que han d’impulsar les reivindicacions però a vegades ajuden les institucions a assolir les fites, de justícia i del segle XXI”, ha afegit.

El batlle ha afegit que la instauració de l’alta velocitat no es fa amb un criteri “de províncies” sinó “de concepció”, ja que l’AVE no uneix Barcelona i València, per exemple. “No reivindico l’alta velocitat sinó trens de rodalies o mitjana distància que ens connectin amb Barcelona amb una hora i un quart”, ha afegit.

En aquesta línia, Bel ha demanat als alcaldes, institucions, entitats i ens econòmics a fer una reclamació conjunta per “no cometre els errors de vertebrar un país com s’ha vertebrat un Estat”.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada