Tortosa ofereix informació dels seus monuments històrics a través del telèfon mòbil

tortosalogo El Patronat de Turisme de l’Ajuntament de Tortosa ha posat en marxa un servei que permet accedir a la informació sobre cadascun dels principals monuments històrics de la ciutat a través del telèfon mòbil.

El consistori ha decidit renovar els panells informatius dels monuments aplicant el nou sistema, minimitzant la informació escrita i remetent, via mòbil, a una pàgina web en diferents idiomes que permet accedir a la informació detallada sobre cadascun dels 36 monuments senyalitzats i numerats.

Aquesta iniciativa, d’altra banda, es complementa amb la posada en marxa de la nova web turística municipal (www.tortosaturisme.cat), on s’integra informació turística, de serveis i reserves de la ciutat. ACN


Els nous panells d’informació dels monuments, consistents en una làmina d’acer inoxidable vertical, clavada al terra i que no es fixa a la paret -evitant afectar els murs dels edificis-, incorporen serigrafiada únicament la denominació, el segle i l’estil artístic, així com el seu número i l’adreça web especialment dissenyada perquè pugui ser consultada a través del telèfon mòbil (www.tortosaturisme.cat/m).

D’aquesta forma, qualsevol turista o persona interessada en conèixer tota la informació o més detalls sobre l’obra, des de la seva història a la seva repercussió social i econòmica en la vida de la ciutat, pot fer-ho accedint-hi a través del navegador web del seu aparell –de moment, en tres idiomes: català, castellà i anglès- introduint el codi numèric que es troba al panell.

‘Si alguna cosa no solen oblidar els turistes quan viatge és el seu telèfon mòbil’, ha justificat el tinent d’alcalde de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tortosa, el republicà Ricard Forés. ‘Hem fet una actuació de senyalització dels 36 monuments més importants de la ciutat i ho hem fet amb un tipus de senyal adient, amb material d’acer inoxidable adient a una ciutat monumental i combinant les noves tecnologies’, ha afegit. La idea, ha precisat, permetrà també traçar rutes per diferents grups de monuments de forma ‘flexible’, gràcies al fet que s’organitzaran a Internet a través de la seva numeració.

El projecte ha costat 29.535 euros –els cartells han estat elaborats per l’empresa ABS- i ha comptat amb aportacions del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i Turisme de Catalunya. De fet, la iniciativa es posa en marxa conjuntament i aprofitant les sinèrgies creades per la nova pàgina web del Patronat de Turisme de Tortosa, la primera dedicada exclusivament a la informació i als serveis turístics que té la ciutat.

Nou portal turístic

La nova web www.tortosaturisme.cat es troba ja plenament operativa tot i que, de moment, només ho és en català –al llarg d’aquest mes el consistori confia en disposar ja de les traduccions al castellà, l’anglès, el francès i l’alemany, amb voluntat d’internacionalitzar la seva difusió-. Forés ha destacat que aquest projecte, que ha suposat un cost 8.426 euros, omple un buit en l’estratègia de promoció turística de la ciutat, atès que el consistori només oferia informació en un reduït apartat de la seva
pàgina web institucional.

La nova pàgina ofereix informació bàsica de com arribar, on allotjar-se, on menjar i què fer a la ciutat i al seu entorn més immediat a través de la localització de punts d’interès i establiments sobre Google Maps. En aquesta línia, incorpora també fitxes i informació detallada d’hotels, restaurants i serveis turístics, amb enllaços a les seves pàgines i la possibilitat d’efectuar reserves
on-line. En l’apartat ‘què fer’, la web proposa des d’opcions de turisme cultural, natural -enllaçant amb els parcs naturals del Delta i dels Ports-, esdeveniments, compres o ambient nocturn. També ofereix la possibilitat als turistes de descarregar tots els plànols i opuscles promocionals que edita el Patronat.

‘Està més que justificada que mai la inversió en una pàgina web més que fer anuncis on no s’inverteix adequadament’, ha argumentat Forés, tot destacant que ‘el salt endavant’ que permet la tecnologia permetrà millorar la ‘interactivitat’ amb els visitants i conèixer les seves preferències així com punts febles de la web segons on s’orientin les seves visites a Internet.

Un dels plats forts però, que haurà d’incorporar aquesta nova plataforma interactiva de promoció turística de Tortosa és la integració de les visites en 3D a més d’una vintena de monuments i edificis històrics de la ciutat a través del servei Google Earth.

El projecte, en el qual treballen els creadors de la web, les empreses empatica.net i saeta.net, ha de permetre potenciar la promoció de la ciutat arreu del món a través d’Internet. ‘Hi ha poques ciutats amb edificis en 3D: això aporta notorietat de marca i ens situa a l’alçada de les ciutats turístiques més importants’, ha assenyalat Ignasi Barrera, un dels responsables tècnics del projecte.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada