La Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara intenta obrir mercat al sud de França

Foto: Iberolei

La presencia a una fira a Perpignan és una de les primeres gestions concretades pel comercial contractat recentment per l ‘entitat,desprès de que l’ intent d ‘exportar a la Xina,de moment , no ha  quallat.

(J.Roig/T.G.).-Tot  i que la venda de l’ oli que s ‘envasa a la  Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara està pràcticament en sintonia amb la producció que  es genera a l’ entitat,la necessitat d’ obrir nous mercats  és una de les prioritats que es marca la direcció de la Cooperativa.

El gerent de la mateixa,Josep Lluis Cardona,explicava a la nostra emissora que la passada setmana  van estar presents a la tercera edició de la fira internacional de negocis del sector de fruites i hortalisses de l’Euro Mediterran celebrada a Perpignan .

Des de la seva creació el 2010, aquesta fira és una oportunitat perquè es reuneixi el sector de les fruites i hortalisses ecològiques de les regions del sud de França i de l’àrea de la Mediterrània per a un intercanvi i oferir una perspectiva de l’evolució del sector.

La participació a aquesta fira és  una de els primeres gestions aconseguides pel comercial contractat per la Cooperativa  per obrir nous mercats. La intenció és obrir nous mercats al sud de França,amb una minsa producció oleícola però amb una cultura gastronòmica propera. La Agrícola  del Camp va aprofitar per donar a  conèixer la qualitat de les diferents marques amb les que  està present al mercat,com Iberolei ,Cosenia o Grusco.

Cardona reconeixia que no és fàcil obrir mercat a l ‘estranger,tot i tenir una reduïda presència al mercat francès o alemany ,altres projectes de més calat,com el que es va intentar per aconseguir distribució a la xina,no han quallat.

El gerent de la Cooperativa planera també deia  que a les dificultats per obrir nous mercats per a l’ oli,cal afegir-hi la crisi de preus que provoca  l ‘existència d ‘excedents  a altres zones productores com l ‘andalusa.

5 respostes
  1. David
    David says:

    El negoci en la China no ha quallat pero bé que es va anar de viatge a vore com anava tot y ara mos gastarem los diners en una fira a França. Falta cap en estos temps de crisis. Saludos.

  2. Pepito
    Pepito says:

    Si no es va a cap lloc no sabras mai si pots vendre. Imagineus que lo de la Xina hagues sortit, ara tambe criticariem? I si surt be lo de Perpignan? Per poder creixe i obrir mercat s’ha de invertir, no malgastar, si no encara aniriem en carro.

  3. Raul
    Raul says:

    Un problema grave que tenemos en nuestra cooperativa,es que producimos mucho aceite malo para el refinado y poco del que podamos embotellar.Al agricultor no hay que enseñarle muchas cosas, pero no estaria de mas recordarles algunos consejos y encentivarlos a producir calidad.Entonces si podriamos ir a Francia,donde el aceite se paga tres veces mas que aqui.

  4. David.
    David. says:

    Si Pepito, pero es molt facil invertir en los diners del socio i si va malament les pèrdues les paguem tots. Saludos.

  5. David.
    David. says:

    I la cosa no es que encara aniriem en carro, la cosa está en que volem comprar lo mercedes abans de tindre la bicicleta.

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada