L’Aldea vol convertir la travessera de la N-340 en una avinguda comercial

L’Ajuntament demanarà al Ministeri de Foment la titularitat de la via al pas pel nucli ubrà i ajut econòmic per reformar-la i fer-la atractiva per a comerços i vianants (DdT)

 

L'Aldea: Joan R.

L’Aldea: Joan R.

El pas de la carretera N-340 ha configurat i marcat la població de l’Aldea en el darrer segle; una realitat que està a punt de canviar amb l’entrada en servei de la reivindicada variant, prevista per al darrer trimestre d’aquest mateix 2013. L’Ajuntament de l’Aldea vol aprofitar aquesta fita per definir com ha de ser el creixement urbà i econòmic de la població en els propers anys. Així, prepara un pla estratègic amb la Universitat Rovira i Virgili, per al qual vol comptar amb la participació del teixit comercial, empresarial i social de la població del Baix Ebre.

 El primer objectiu serà el de convertir la carretera en una gran avinguda comercial. L’Ajuntament ha iniciat contactes amb el Ministeri de Foment per tal d’aconseguir la titularitat de la carretera, o avinguda de Catalunya, al seu pas per la població. Després s’intentaran aconseguir ajuts per reformar-la i integrar-la millor al teixit urbà.

 La N-340 discorre al llarg de tres quilòmetres i els dos barris de l’Aldea, el de l’Hostal i l’Estació. Molts comerços han viscut dels conductors en trànsit, però la via (hipertransitada i sovint col·lapsada amb el pas d’uns 15.000 vehicles diaris) ha comportat greus problemes de seguretat i atropellaments. «Mai no plou al gust de tothom, però crec que el 99 per cent de veïns és conscient que la variant era una necessitat», afirma Andreu. La voluntat seria que la futura avinguda es convertís en un eix comercial de referència a la comarca.

 Davant de possibles veus reticents, l’alcalde recorda l’experiència d’altres municipis ebrencs que han patit el mateix procés que l’Aldea. «Al Perelló, Amposta o Sant Carles de la Ràpita la carretera es va desviar i això no va suposar el declivi de les poblacions a nivell econòmic i comercial, sinó tot el contrari», comenta Andreu.

 El pla Estratègia l’Aldea XXI, que compta amb el suport de la Càtedra d’Economia Local i Regional Terres de l’Ebre de la URV, incideix en la situació estratègica del municipi, com a nus de comunicacions. A més de la N-340, travessa el terme l’autopista AP-7 i ho farà també la futura autovia A-7, així com la C-42 que connecta amb Tortosa. En l’àmbit ferroviari, hi ha l’estació central de les Terres de l’Ebre i el projecte d’una estació de mercaderies, recorda Andreu.

 Tot plegat, amb el sòl industrial del polígon Catalunya Sud (que comparteix amb Tortosa) i el polígon de l’Estació de Mercaderies. «Hem de saber fer veure a les empreses i els emprenedors que l’Aldea és un lloc ideal per establir-se, per la seva situació i les oportunitats que això genera», destaca l’alcalde.

 En aquesta línia, l’Ajuntament de l’Aldea va organitzar ahir una jornada de promoció econòmica adreçada a empresaris i emprenedors locals i ebrencs, on entre altres qüestions també es van debatre les possibilitat que ofereix la recent declaració de Reserva de la Biosfera.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada