Posts

El port de Sant Carles de la Ràpita començarà a acollir creuers l’estiu que ve

831566

El conseller Santi Vila, al port de Sant Carles de la Ràpita, aquest passat divendres. (Foto:Roger Segura)

L’Ajuntament, Ports de la Generalitat i la Cambra de Comerç de Tortosa s’alien per impulsar l’activitat creuerística a les Terres de l’Ebre

 (ACN).- El port de Sant Carles de la Ràpita començarà a acollir creuers l’estiu que ve. Aquest passat  divendres, l’Ajuntament de la Ràpita, Ports de la Generalitat i la Cambra de Comerç Tortosa van signar un acord institucional de col·laboració per promoure-hi l’activitat de creuers sota la marca ‘Delta Ebre Port’. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, anunciava  que l’estiu del 2014 hi arribaran les sis primeres escales de creuer, amb més d’un miler de passatgers, la qual cosa aportarà una repercussió “immediata i positiva” al territori. El projecte s’ha materialitzat seguint els passos dels acords subscrits ara fa un any i mig amb els ports de Palamós i Roses, a les comarques gironines. (més)

Terra Alta disposa en l’actualitat de 160 oliveres catalogades com a monumentals

BenQ Digital Camera

Tècnics del Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA)

(Redacció/J.Roig).-El Consell Comarcal de la Terra Alta va presentar ahir i els resultats dels treballs corresponents al projecte de desenvolupament de la cultura de l’olivera de la Terra Alta, realitzades durant l’any 2012 al sector oleicola i turístic de la comarca, i ha presentat les accions previstes al llarg d’aquest any.

La presentació va anar a càrrec del tècnics del Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA), els quals han dirigit els treballs encaminats a desenvolupar les bases científiques per al desenvolupament d’iniciatives comercials que permetin aprofitar el potencial del sector de l’olivera de la comarca de la Terra Alta. En concret, es parla de la selecció clonal de la varietat empeltre, de la qual ja es disposa de dos clons que es plantaran properament a una parcel·la demostrativa  del municipi de Batea. També s’ha fet referència a la catalogació de noves oliveres monumentals a la comarca, especialment al municipi del Pinell de Brai.

En total, la Terra Alta disposa en l’actualitat de 160 oliveres catalogades com a monumentals, repartides principalment entre els m

unicipis del Pinell de Brai, la Fatarella, Bot i Arnes. Aquestes oliveres poden constituir un nou recurs turístic per a la comarca i també poden ser objecte de noves iniciatives empresarials encaminades a la comercialització dels seus olis i de les seves olives om ja s’ ha fet a altres zones de la Mancomunitat de la Taula del Sènia. Finalment, els treballs han servit per definir el perfil objectiu dels olis de la marca Terraltí, marca única sota la qual es pretén comercialitzar els olis de la Terra Alta.

Els treballs continuaran durant aquest any 2013 amb la catalogació i georeferenciació de noves oliveres monumentals, el desenvolupament dels clons plantats a la finca demostrativa del municipi de Batea i la continuació del treball de la marca terraltí.

Aquest estudi que s’ha presentat  és una de les actuacions emmarcades dins del Projecte Treball a les 7 Comarques, que ha gestionat el Consell Comarcal terraltí durant el darrer any, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el FSE.

 

La Ràpita serà present al Saló Nàutic més important d’Alemanya

Del 19 al 27 de gener Sant Carles de la Ràpita tindrà una presència destacada en el saló nàutic de referència del mercat alemany.

(Redacció/J.Roig).-El Saló Nàutic de Düsseldorf és una de les principals cites de la la indústria internacional d’esports aquàtics. Amb 250.000 visitants de més de 60 països, el Saló és tot un referent. Les dades expliquen aquest fet: 1.656 expositors de 62 països amb 17 pavellons de diferents sectors de la indústria nàutica. Iots, esports aquàtics, equips i accessoris, etc.

Sant Carles de la Ràpita tindrà enguany una presència destacada. L’Oficina de Turisme disposarà d’un mostrador dintre l’estand de l’Associació Catalana de Ports Esportius, del qual en forma part Marina Sant Carles. També hi serà present a través de l’Associació Catalana d’Estacions Nàutiques, que disposarà d’un mostrador en l’estand de 41m2 que aportarà l’Associació Espanyola d’Estacions Nàutiques.

D’aquesta manera, la Ràpita pretén obrir mercat a Alemanya, i difondre els seus productes –comercialitzats a través de l’Estació Nàutica de la Ràpita- al mercat alemany. La internacionalització és un dels principals objectius de la destinació, com una estratègia per diversificar els visitants, i alhora promoure la desestacionalització a través de l’oferta turística que ofereix la Badia dels Alfacs.

La Terra Alta registra la millor ocupació turística de la demarcació aquest pont de Tot Sants

Usuaris de la Via Verda a la Terra Alta durant les vacances de Setmana Santa.(Foto ACN)

(ACN).-L’ocupació turística del pont de Tots Sants ha deixat sensacions dispars a la demarcació de Tarragona. Mentre que la Costa Daurada es situa en ocupacions al voltant del 65%, i posa així fi a la temporada estival, a les Terres de l’Ebre no s’ha superat el 40% d’ocupació. Només el sector de la Terra Alta, que està registrant molt bons resultats aquesta tardor, ha aconseguit penjar el cartell de ple, sobretot en les poblacions veïnes de Gandesa on aquests dies s’ha celebrat la Festa del Vi. Pel que fa a la taxa turística, els clients se n’han fet càrrec amb resignació excepte al Delta, on els propietaris de les cases rurals han decidit assumir-la i no sumar-la a la factura final fins a l’any que ve.

A les Terres de l’Ebre, el pont ha suposat la cara i la creu per al sector turístic. A les cases rurals del Delta de l’Ebre només han assolit un 35% d’ocupació, i no aconsegueixen trencar amb una tendència molt negativa que venen arrossegant tot l’any. Com ha apuntat Lola Gómez, membre de l’Associació de Turisme Rural de les Terres de l’Ebre (Aturebre), l’oferta segueix mantenint la mateixa qualitat i la causa de la pèrdua de clients es deu a la dependència amb el turisme familiar, el segment més afectat per l’atur i els ajustos econòmics.

Mentre, la comarca de la Terra Alta viu el seu ‘agost’ particular. El de Tots Sants ha estat el segon ple absolut de la temporada de tardor. La Via Verda, el paisatge i la gastronomia han quedat relegats aquests dies sota el protagonisme de la Festa del Vi de Gandesa que és un dels atractius d’aquestes dates. Per aquest motiu la capital de la comarca i les poblacions més pròximes han estat les més beneficiades. “Hi ha hagut una diferència entre els que han vingut a fer esport i turisme, a la Via Verda, amb grups amb nens, i els que han vingut a fer tastos dels nous vins de la DO Terra Alta, que era més un perfil de parelles i grups d’amics”, ha explicat Josep Montoya, president de l’Associació d’Empresaris d’hostaleria de la Terra Alta.

A més, els establiments de la comarca ja preveuen repetir les xifres d’ocupació el proper cap de setmana amb la celebració, als municipis interiors de la Terra Alta, d’una de les etapes del Rally Catalunya-Costa Daurada. També les perspectives per al mes de desembre, amb el pont de la Constitució i els festius nadalencs, són bones.


Els establiments de la Terra Alta han aplicat la nova taxa turística dins una relativa normalitat. Com ha explicat Josep Montoya, la gent paga el nou impost amb resignació i no s’han donat casos d’insubmissió. “L’euro per recepta ha obert el camí”, ha comentat Montoya. El problema de la taxa per a la Terra Alta, ha advertit, és la proximitat amb l’Aragó on aquest impost no s’aplica. “Ens pot passar com amb la benzina. Molta gent va a proveir-se a l’Aragó perquè no cobren el cèntim sanitari”, ha apuntat el president de l’associació hotelera de la comarca.