Posts

L’Agrícola del Camp de Santa Bàrbara retarda la pujada del preu de l’oli fins a l’1 d’Abril.

El president i el gerent de l’Agrícola del Camp, aquesta setmana al World Olive Oil Exhibition. (Foto:JL Cardona)

Els preus dels verges i verges extres augmentaran 50 cèntims per litre i se situen entre els 4,50 i els 5,50 euros.

El gerent de l’entitat no creu que, almenys de moment, l’augment de preu pugui afectar el consum, ja que la demanda supera la producció.

(J.Roig/T.G.).-Els preus de l’oli d’oliva en origen estan experimentant notables pujades, fins a ser gairebé un 20 per cent superiors als de l’any passat per aquestes dates. Fa uns dies recollíem la valoració del sindicat Unió de Pagesos qui aclaria que aquest increment no implica que s’hagin disparat els preus en origen, sinó que es deu a la retallada d’un 20% de la producció en l’àmbit mundial. D’aquesta manera, tenint en compte els costos de producció que implica el cultiu, aquest augment tan sols permet garantir l’activitat al sector, segons el sindicat.

En el cas de Santa Bàrbara i segons explicava a la nostra emissora, Josep Lluís Cardona, gerent de la Cooperativa Agrícola del Camp, distribuïdor de les marques pròpies Grusco, Iberloei i Cosenia, la pujada de preus s’ha retardat fins al dissabte 1 d’Abril per poder donar marge de proveïment a socis i distribuïdors, però a partir d’aquesta data sí que el preu pujarà 50 cèntims d’euro per litre d’oli extraverge.

Segons algunes fonts, aquest important augment del preu de l’oli d’oliva podria perjudicar el consum i derivar-lo cap a altres tipus d’oli més barats. En canvi per a Cardona en aquest sentit no hi ha motiu d’alarma perquè el consum mundial d’oli d’oliva a augmentat i supera el tres milions de tones. Tenint en compte que les previsions de producció de la campanya actual estarà al voltant dels dos milions vuit-centes mil tones, està clar que el consum superarà la producció i per això, segons el gerent de la cooperativa planera, difícilment baixarà.

Cardona feia aquestes declaracions des de la fira World Olive Oil Exhibition que s’ha celebrat aquesta setmana a Madrid i que ha visitat juntament amb el president de l’Agrícola, Jaume Roé. La fira, una de les més importants del sector, és un excel·lent aparador per conèixer com es mou i una bona ocasió per establir contactes amb els distribuïdors, deia el gerent de l’Agrícola.

L’Agrícola del Camp permet als socis elaborar el seu propi oli

capturadaLa Cooperativa planera utilitza les seues instal•lacions a Freginals per a que, socis i no socis que ho vulguin, puguin moldre per obtenir oli per a autoconsum.

(J.Roig/T.G.).-El mes de Juny de l’any passat es feia efectiva la fusió, per absorció, de la Cooperativa de Freginals per part de l’Agrícola del Camp de Santa Bàrbara, una absorció que es produïa desprès de rebre la petició de l’entitat freginalenca, entitat sanejada però que precisava d’algun acord d’aquest tipus, pel poc potencial productiu que havia tingut els darrers anys a conseqüència del descens de producció, l’envelliment dels socis i la situació en general del sector oleícola entre altres.
Més d’un any desprès de la fusió, i per tal de donar un nou servei als socis i evitar la degradació de les instal•lacions i maquinaries, la direcció de l’Agrícola del Camp enguany ha decidit utilitzar la cooperativa de Freginals per tal de que, qui ho desitgi, pugui moldre-hi les seues olives per elaborar oli per a consum propi. El gerent de l’entitat planera,Josep Lluis Cardona , admetia que alguns productors porten olives a altres molins per tal de disposar d’oli per a l’autoconsum, un altre dels motius pel quals enguany van creure oportú oferir aquesta servei complementari, “ i que de moment funciona”, deia.

Cardona informava de que aquest nou servei de molta d’olives per fer oli per autoconsum, aquesta campanya està en període de proves per veure si és o no viable. El servei està obert als socis, amb unes condicions més avantatjoses, però també per als productors que, com es sol dir col•loquialment vulguin “fer-se oli per a casa”.

Desprès de la fusió, la cooperativa de Freginals segueix tenint serveis bàsics de gestió i una secció de crèdit atesa per un administratiu de dilluns a divendres des de les deu del matí a la una de la tarda.

L’oli de l’Agrícola del Camp de Santa Bàrbara, podria arribar a la Xina al través del grup Bright Food

Visitar del conseller Pelegria a la cooperativa agricola del camp (26)

Dipòsits per a l’emmagatzematge d’oli d’oliva de la Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara (Foto:J.Roig)

La venda del grup Miquel Alimentació, de la que n’és proveïdor la cooperativa planera, al gegant asiàtic, podria propiciar l’exportació.
Segons a pogut saber la nostra emissora, l’operació estaria en període de negociacions i respondria a la voluntat de Bright Food per comercialitzar oli d’oliva amb la seva marca a la Xina.

(J.Roig/T.G./Expansió.com/El Pais).-A finals del passat 2015 el grup industrial Bright Food, el primer del mercat xinès, va tancar la compra del distribuïdor Miquel Alimentació, empresa catalana amb més de 90 anys d’història, i principal llicenciatari a Espanya de la marca de supermercats Spar, encara que també és propietària de l’ensenya Suma, amb una xarxa de més de cinc-cents supermercats franquiciats a tot Espanya .

Amb aquesta compra, el gegant asiàtic, que factura 18.000 milions d’euros, vol convertir el distribuïdor amb seu a Vilamalla a l’Alt Empordà, en la seva plataforma per exportar productes espanyols cap a la Xina. De fet, la companyia ja ha començat a vendre articles com oli d’oliva i gira-sol, vi, caramels i xocolata i, a més, busca ja un productor per comercialitzar oli d’oliva amb la seva marca en aquest país, una marca que podria ser la que comercialitza la Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara sota el nom de Grusco i Iberolei. El mateix gerent de l’entitat, Josep Lluis Cardona, ho avançava fa uns dies en declaracions a la nostra emissora, puntualitzant que l’operació estava en període de negociacions i que responia a la oportunitat que el donava el fet de ser ja proveïdors del grup Miquel per cercar nous mercats a l’exterior.

Bright Foods és la segona major empresa xinesa d’alimentació i distribució, amb una xarxa de 4.000 establiments al país i una facturació que s’apropa als 18.000 milions d’euros. La compra de Miquel Alimentació ha estat la primera gran operació del gegant asiàtic a Espanya, on portava gairebé dos anys explorant oportunitats d’inversió. L’objectiu del grup asiàtic és promoure la venda d’aliments espanyols a la Xina i introduir també a Espanya els seus productes. Per a això, en 2014 va signar una aliança amb la Fundació Joan Antoni Samaranch, que promou les relacions comercials entre la Xina i Espanya.

L’Agrícola del Camp tanca la temporada oleícola amb una tercera part de la producció que va tenir l’any passat.

maquines_1

Sala de màquines de l’Agricola (Foto: Cooperativa Agrícola del Camp)

En total, la cooperativa de Santa Bàrbara, ha processat 4.600.000 quilos d’olives amb una qualitat i rendiment bons, segons el gerent de l’entitat.

La propera campanya es preveu bona si es té en compte solament la floració de les oliveres, que está ara en el seu moment òptim.

(J.Roig/T.G.).-La Cooperativa Agrícola del Camp de Santa Bàrbara i desprès de donar per tancada la campanya 2015/2016, ha fet la valoració definitiva de la mateixa que, segons el gerent de l’entitat, Josep Lluis Cardona, ha acabat essent fluixa en quant a la producció, tal i com es preveia. Al final, la Cooperativa ha acabat processant un total de 4.600.000 quilos d’olives, lo que significa una tercera part d’una campanya “normal”. En la part positiva Cardona parlava de la qualitat i el rendiment de l’oli que ha estat millor que la temporada passada i en quant al preu a l’engròs, ha seguit les pautes de l’any passat, encara que amb pics un poc per sota dels tres euros.

El gerent de l’Agrícola del Camp es mostrava moderadament optimista en quant a les previsions de la propera campanya que, segons Cardona, “pinta bé” ja que la floració ha estat abundant en general, un poc desigual segons les zones, però el recorregut fins al mes de novembre, quant començarà la recol•lecció, és llarg i hi ha molts factors climatològics i epidemiològics dels que depèn arribar a un bon final. Un altre element especulatiu per vaticinar el resultat positiu, o no, de la propera campanya, són els preus .”El problema és que la campanya es preveu bona a tot el país lo que pot produir un excés de producció i per tant una baixada de preus”, aventurava Cardona.