Posts

Santa Bàrbara aprova, per unanimitat, una moció per demanar a Sorea que faci un estudi sobre l’estat de la xarxa de distribució d’aigua.

Proves d’aforament d’aigua al nou pou de Santa Bàrbara, desembre 2004. (Foto:J.Roig)

Es calcula que hi ha pèrdues de fins als 60 per cent i tots els grups amb representació al nostre ajuntament creuen que cal començar a actuar per posar-hi remei.

(J.Roig).-Els tres partits que tenen representació a l’ajuntament de Santa Bàrbara, PDEcat Esquerra Planera i PPC, estan d’acord que, essent l’aigua un bé escàs, cal prendre mesures per tal d’aconseguir-ne el màxim estalvi, després que cada vegada sembla ser més certa la teoria que hi ha pèrdues de fins al 60 per cent per les obsoletes canonades de distribució de l’aigua potable municipal.

Per això, totes tres formacions van donar suport a la moció presentada pel grup d’Esquerra Planera on, després d’una sèrie de consideracions, demanen a l’empresa Sorea, encarregada de gestionar el servei d’aigües municipal, la realització d’un estudi acurat i un treball de recerca per conèixer qui és l’estat real de la xarxa de distribució i les pèrdues que sofreix, “per tal que, a partir d’aquest estudi, l’ajuntament pugui pressupostar i planificar solucions a mitjà termini”. Aquestes eren les paraules amb què acabava la moció que l’alcalde, Alfred Blanch, va llegir al ple del passat dijous.

Manel Crespo, portaveu del grup d’EP se sentia satisfet de que la seva proposta hagi estat consensuada per la resta de formacions perquè és una mesura que no solament portarà a un estalvi d’aigua, sinó també de consum elèctric perquè, si s’eviten les importants pèrdues d’aigua, també s’evitarà bombament des del pou. A més, s’aprofitaria per canviar les polèmiques canonades de fibrociment.

Segons va dir l’alcalde al mateix ple, els primers contactes amb l’empresa Sorea per exposar-los-hi la petició ja s’han produït.

Santa Bàrbara aprova la moció de suport a la creació de l’ATM de les Terres de l’Ebre

salo-dep-lens-buitEl document fou aprovat amb el vot unitari de les tres formacions polítiques amb representació al nostre ajuntament.

(J.Roig/T.G.).-La llei de mobilitat del 2003 estableix la creació de l’autoritat territorial de mobilitat (ATM), un organisme de gestió del transport públic que pren decisions vinculants i que està format per la Generalitat i les administracions locals amb la finalitat de coordinar el transport públic a la zona geogràfica on està constituïda.
Tretze anys després de l’aprovació de la llei, les Terres de l’Ebre encara no tenen aquesta figura.
Fa algunes setmanes, moviments socials ebrencs, com la plataforma Trens Dignes, començava una campanya de recollida de firmes per reclamar equitat respecte a altres territoris com el Camp de Tarragona, Lleida i Girona que ja fa anys que tenen constituïdes les seves ATM.
A meitat d’aquest mes de Novembre, els alcaldes del Baix Ebre també van aprovar reclamar al Govern de la Generalitat la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat a les Terres de l’Ebre o bé una altra que tingui les mateixes competències d’actuació.
La passada setmana va ser l’ajuntament de Santa Bàrbara el que va aprovar per majoria en sessió ordinària de Ple i amb els vots de CiU, EP i PP , una Moció en el mateix sentit.
La moció aprovada pel consistori planer ha estat presentada a tots els ajuntaments i Consells Comarcals de les Terres de l’Ebre.

Santa Bàrbara demana, un cop més, una sortida ràpida al’AP7

capturada-2

Encreuament on s’ubicaria la sortida/entrada a l’AP7, cas de prosperar la moció. (Foto: Googlemaps)

capturadaL’alcalde del municipi recorda que és una petició que ja van fer governs anteriors al seu i que ara es reitera també a través del Consell d’alcaldes del Montsià.
Alfred Blanch considera un greuge que alguns municipis de l’interior de la comarca hagin de fer més de 30 kilòmetres per accedir a una via ràpida.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada a finals de setembre, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).

L’alcalde de Santa Bàrbara, que també la subscriu, recordava però que aquesta és una vella reivindicació del nostre poble, formulada també per governs anteriors al seu, subratllant que el ple del passat mes d’Abril, l’ajuntament planer ja va aprovar també una moció en aquest sentit. Alfred Blanch creu que la idea torna a prendre ara protagonisme gràcies a les accions que des de fa un any està portant a terme cada setmana el moviment veïnal que demana l’alliberament de l’autopista.
Blanch considera que els municipis de l’interior del Montsià pateixen un greuge pel no acabament de l’autovia A7 , lo que els impedeix tenir una sortida propera a una via ràpida de comunicació, en alguns casos a més de 30 km de distància, per això considera necessària l’alternativa de disposar d’aquesta entrada/sortida a l’AP7 que es demana i que s’ubicaria entre Masdenverge i Freginals.

La moció, aprovada pel Consell d’alcaldes i que ha de ser aprovada també pels dotze ajuntaments de la comarca, s’ha fet arribar  a Territori i Sostenibilitat i a Aumar i també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.

Els pobles del Montsià tornen a reclamar una sortida de l’autopista AP-7

capturada

Foto Google maps

L’alcalde de Masdenverge considera un greuge al territori el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya on no hi ha cap punt d’entrada i sortida a l’autopista.

Considera un “dèficit extraordinari” el fet de que, tenint l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.

La comarca ha recuperat aquesta demanda històrica, en considerar-la clau per al desenvolupament dels municipis de l’interior.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada ara fa una setmana, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).
L’alcalde de Masdenverge, Alvaro Gisbert, recordava en una entrevista a La Plana Ràdio que aquesta és una vella reivindicació dels pobles de l’interior del Montsià, que ara es torna al primer pla, impulsada pel Consell d’Alcaldes del Montsià per tal de millorar les comunicacions de la comarca. Gisbert creu que es un greuge el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya per on discorre aquesta via ràpida de pagament on no hi ha cap punt d’entrada i sortida.
La moció s’està traslladant també als dotze ajuntaments de la comarca per a que sigui aprovada també per tots els municipis del Montsià. Gisbert considera un “dèficit extraordinari” aquesta situació viaria que tenim al Montsià i ho exemplifica amb la paradoxa, comprovada per ell mateix, que significa el fet de que, tenim l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.
En la moció que es trametrà a Territori i Sostenibilitat i a Aumar també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.