Posts

Santa Bàrbara disposarà d’un servei assistencial per a persones amb discapacitat intel•lectual


El municipi, cedeix
uns terrenys a Apasa perquè hi construeixi un edifici on pugui prestar, de manera estable, el servei que provisionalment dona des de fa dos anys a l’antic Centre Cultural.

(J.Roig/AdSB).-El desembre del 2014 l’Ajuntament de Santa Bàrbara cedia, de manera temporal i en règim de lloguer, la sala d’actes del Centre Cultural en què APASA ubicava, provisionalment, un Servei de Teràpia Ocupacional per donar resposta a les demandes dels alumnes que finalitzen la seva escolaritat al Centre d’Educació Especial l’Àngel i que no poden accedir al servei ubicat a Amposta per falta de places.
El conveni de col·laboració, permetia fer ús de les instal·lacions a curt i mitjà termini per poder ampliar, en un futur, els serveis de l’entitat en l’àmbit ocupacional i residencials també al nostre poble.
Ara, i segons que explicava a la nostra emissora el regidor de Governació, Antonio Olles, el passat mes de Març l’ajuntament de Santa Bàrbara signava l’escriptura de cessió dels terrenys annexos entre el CAP i la Llar d’infants les Beceroles, en favor de l’Associació de Famílies de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament de la Comarca del Montsià, l’últim pas per fer efectiu i posar en funcionament el conveni signat a l’abril del 2016 entre totes dues entitats, que té per objectiu la implantació estable d’aquest servei assistencial..
La primera fase del projecte contempla la construcció d’un servei de teràpia ocupacional, i en una segona fase un servei assistencial o residencial.

A grans trets, les bases del conveni estipulen que la temporalitat de cessió del terreny és de 25 anys, i que si no es compleixen els terminis pactats i per als usos concrets establerts, el terreny revertirà de nou a l’ajuntament planer.

Així mateix estableix quines despeses hauran d’anar a càrrec de cadascuna de les entitats, així com el compromís per part d’APASA de contractar, en igualtat de condicions econòmiques i de prestació de serveis, empreses amb domicili fiscal al municipi, tant per a la construcció com per al manteniment de les instal·lacions.
Segons Olles les obres d’aquest nou edifici haurien de començar en els dies vinents i estar enllestides per al curs 2018/2019.

Cartells adhesius als contenidors per informar de les sancions si es deixa la brossa fora

Aquesta és una més de les accions que l’ajuntament de Santa Bàrbara ha posat en marxa per informar a la població de l’obligatorietat de complir amb les ordenances de recollida de residus.
El regidor de Governació advertia que, tot i que cal insistir, la campanya informativa acaba i prompte es començarà a sancionar als infractors.

(J.Roig/AdSB).-L’ajuntament de Santa Bàrbara, des del web municipal ha informat que durant aquesta setmana membres de la brigada municipal han procedit a col·locar uns adhesius a les illes dels contenidors, informant de la prohibició de deixar deixalles fora dels contenidors. Segons es pot llegir a l’adhesiu, la sanció mínima serà de 60 euros.

Des de la regidoria de Medi Ambient s’insisteix que l’objectiu d’aquesta mesura és informar els planers i planeres de l’obligatorietat de dipositar totes les deixalles dins dels contenidors, segons recull l’article 40 de l’ordenança de recollida de residus, i no deixar-les fora, donat l’impacte visual i les molèsties que ocasionen als veïns que viuen a prop. Malauradament aquesta és una problemàtica que, tot i la insistència del govern per informar abans de sancionar, no s’acaba de resoldre i les accions incíviques es continuen succeint. Antonio Olles, regidor de Governació explicava fa uns dies des de la ràdio municipal, que aquestes actituds, per desgràcia, no són específiques del nostre poble i que, la dificultat per sancionar rau a poder agafar “infraganti” als autors, o que hi hagi qui les denunciï. De totes maneres Olles advertia que la campanya informativa aviat acabarà i s’haurà de començar a sancionar.

L’Ajuntament de Santa Bàrbara també recorda a tota la població que pot sol·licitar el servei porta a porta per a la recollida de trastos vells, així com també portar residus a la Deixalleria Municipal, oberta de dimarts a dissabte.

En cinc anys, l’ajuntament de Santa Bàrbara redueix un 26% la factura de la llum pública

olles

Antonio Olles (Foto: T.G.)

La reducció de l’enllumenat públic a partir de determinades hores, la revisió de la potència contractada o la col·locació de reductors de flux a quatre sectors de l’enllumenat, algunes de les claus per aconseguir-ho.
A l’Smartcentre i la Llar de Jubilats, els edificis públics que més energia consumeixen, en aquest període de temps, també s’ha aconseguit un estalvi de més del 35%.

(J.Roig/T.G.).-Fa unes setmanes, la regidoria de Governació de Santa Bàrbara va fer públiques les dades de l’estalvi energètic que ha aconseguit el darrer any per al municipi i que s’ha xifrat en un 5,7% respecte al 2015.

Entrant més al detall, el regidor responsable de l’àrea, Antonio Olles, explicava a la ràdio local que les accions per reduir la factura elèctrica pública van començar l’any 2011 després que l’any 2010 la despesa per aquest concepte s’elevés fins als 192.000 euros, pràcticament un 7% del total del pressupost municipal.
D’aquesta xifra, 106.000 euros corresponien a l’enllumenat públic i 86.000 euros al consum elèctric dels edificis públics.
Gràcies a les mesures preses des de l’any 2011, aquestes xifres s’han aconseguit reduir fins als 63.000 euros en el primer cas i els 79.000 en el segon, el que ens dóna un estalvi total de 50.000 euros, o sigui un 26%.

Ollés explicava algunes de les mesures preses per tal d’aconseguir aquest estalvi, per exemple el control de l’enllumenat públic que, a partir de determinades hores, es redueix apagant la meitat dels fanals. També als 4 sectors de més consum dels 15 en què es divideix la distribució d’aquest enllumenat, s’han posat reductors de flux, el que permeten un estalvi del 30%.

D’altres dades que va donar el regidor ens parlen dels 29 rebuts de llum que paga cada mes el nostre ajuntament. L’enllumenat públic es xifra en 1700 fanals distribuïts per tot el nucli urbà i dels edificis públics, el que més consumeix és l’antic Centre Cultural, actualment Smarcentre i la Llar de Jubilats per al que també, en aquest periode de 5 anys, s’ha aconseguit un estalvi de 14.000 euros, o sigui més del 35%, passant dels 39.000 euros que es pagaven l’any 2010 al 25.000 que es van pagar el 2016.

Una altra mesura que reforça aquest estalvi és la reducció de la potència contractada que també es va revisar i ajustar a les necessitats reals del municipi. Olles també destacava el fet que l’Ajuntament de Santa Bàrbara estigui adherit al conveni entre l’Associació Catalana de Municipis i ENDESA, la qual cosa ens permet gaudir d’uns preus del kw/h més avantatjosos.

Santa Bàrbara incrementa el nombre de papereres per incentivar el civisme

Aquests dies s’han començat a col•locar les 30 noves que vindran a sumar-se a les 140 existents actualment.
Des de l’ajuntament es reconeix que pot ser la distribució de les actuals no era la més òptima i espera que amb aquest increment, es noti també una millora en la neteja viaria.

img_20161018_191537

Una de les noves papereres ubicada, en aquest cas, al carrer Joan Baptista Sales (Foto:J.Roig)

(J.Roig).img_20161018_191526Amb l’objectiu de que la població no tingui excuses per llençar papers o altres objectes a terra, l’ajuntament de Santa Bàrbara, a través de les regidories de Medi Ambient i Governació, augmentarà gairebé un 25 % més el nombre de papereres que actualment estan distribuïdes per tot el nucli urbá.
El regidor de Governació avançava fa uns dies des de la ràdio local aquesta intenció desprès de comprovar que l’actual distribució de les 140 papereres que hi ha repartides per la població, no estan uniformement distribuïdes, entre altres motius per les característiques urbanístiques del municipi, amb carrers molts llargs i alguns massa estrets i que no admeten espai per aquest tipus de mobiliari urbá. Olles subratllava que de les 140, gairebé 40 estan ubicades a la zona poliesportiva. Per això i desprès del corresponent estudi, les dues regidories van fer una replantejament d’aquelles zones del poble més susceptibles i apropiades per poder ubicar les 30 noves papereres que s’instal•laran.

Els treballs de col•locació d’aquestes noves papereres ja han començat i algunes ja es poden veure pels carrers i zones amb major pas de vianants del nostre municipi com són el passeig de les Escoles, el passeig de la Generalitat o el carrer Major. També se n’instal·laran de noves en llocs on fins ara no hi havien, com el Camí del Cementiri, la plaça de l’Estació o el passeig del Camp de Futbol i en alguns altres punts estratègiques.

El regidor planer deia que espera que aquesta millora es vegi reflectida en un comportament més cívic “perquè ara ja no hi haurà excusa per tirar res a terra”