Posts

Els pobles del Montsià tornen a reclamar una sortida de l’autopista AP-7

capturada

Foto Google maps

L’alcalde de Masdenverge considera un greuge al territori el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya on no hi ha cap punt d’entrada i sortida a l’autopista.

Considera un “dèficit extraordinari” el fet de que, tenint l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.

La comarca ha recuperat aquesta demanda històrica, en considerar-la clau per al desenvolupament dels municipis de l’interior.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada ara fa una setmana, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).
L’alcalde de Masdenverge, Alvaro Gisbert, recordava en una entrevista a La Plana Ràdio que aquesta és una vella reivindicació dels pobles de l’interior del Montsià, que ara es torna al primer pla, impulsada pel Consell d’Alcaldes del Montsià per tal de millorar les comunicacions de la comarca. Gisbert creu que es un greuge el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya per on discorre aquesta via ràpida de pagament on no hi ha cap punt d’entrada i sortida.
La moció s’està traslladant també als dotze ajuntaments de la comarca per a que sigui aprovada també per tots els municipis del Montsià. Gisbert considera un “dèficit extraordinari” aquesta situació viaria que tenim al Montsià i ho exemplifica amb la paradoxa, comprovada per ell mateix, que significa el fet de que, tenim l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.
En la moció que es trametrà a Territori i Sostenibilitat i a Aumar també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.

El centre de Santa Bàrbara, congestionat per obres.

img_20161003_163557 img_20161003_163540

L’equip de govern de CiU a emprés al mateix temps les de rehabilitació de l’Ajuntament i les de canalització de pluvials del carrer Verge de Montserrat.

L’alcalde preveu que totes dues obres estiguin acabades abans de finals d’any.

(J.Roig/T.G.).-Des de finals del passat mes de Juliol, la zona centre de Santa Bàrbara s’ha vist afectada per la coincidència en el temps de dues obres importants que ha emprés l’actual equip de govern convergent del nostre poble.

La primera és la transformació del carrer Verge de Montserrat amb els treballs de canalització pluvial, clavegueram , enllumenat i ferm nous que pretenen donar un aspecte nou a la via i al mateix temps evitar el problemes que es generen a la zona en èpoques de pluja.
La segona de les grans obres, que començaven el passat mes de setembre, són les de rehabilitació de l’edifici consistorial.
Alfred Blanch, l’alcalde planer, reconeixia que el centre del poble està un poc congestionat per aquestes dues obres necessàries i demanava comprensió i paciència als veïns afectats, alhora que informava de que, les del carrer Verge de Montserrat encaren la recta final. Els veïns ja disposen tots d’aigua corrent, els pluvials ja estan connectats i el nou clavegueram en funcionament. Ara falta la compactació del terreny, la delimitació de voreres i l’acabat de ferm que serà amb formigó negre i amb una decantació central per a l’aigua de pluja.

El carrer Verge de Montserrat és un dels més transitats pels vianants ja que connecta la plaça Major amb serveis com el CAP, Smartcentre, Escoles, Llar de Jubilats o Serveis Socials entre altres. Per això l’alcalde advertia als conductors de que, un cop acabades les obres, serà d’una sola direcció.

En quant a la rehabilitació de l’antic ajuntament, Blanch deia que també avança al ritme previst. Ara s’está procedint al desmantellament de l’estructura interior però conservant la fisonomia externa Desprès de cimentar la base s’iniciará la nova estructura interior de l’edifici des de zero amb peces de formigó prefabricat. Aquesta fase, per la complexitat que presenta implicarà mesurés excepcionals que faran necessari tallar el transit a la plaça Major més d’una setmana, per poder ubicar-hi la grua de grans dimensions que introduirà les peces pel sostre.

L’alcalde planer confia que, de continuar així, es puguin complir els terminis d’acabament de les dues obres. La primera abans d’acabar el mes de Novembre i la segona abans de finals d’any.

Comencen les obres de restauració a l’edifici de l’Ajuntament de Santa Bàrbara

obres-ajuntament-2 obres-ajuntament obres-ajuntament-0 obres-ajuntament-1És la primera de les cinc fases en que s’han dividit els treballs i compta amb un pressupost de 200.000 euros i un termini d’execució de 4 mesos.

Es conservarà les façanes de l’edifici i l’estructura interior es construirà amb peces prefabricades de formigó.

Les obres han obligat a tallar el tram del carrer Pagesia conegut com “la costereta del Mercat”.

(J.Roig/T.G.).-Ahir dilluns, i desprès de més de 10 anys d’espera, finalment començaven les obres de rehabilitació i restauració de l’edifici de l’Ajuntament de Santa Bàrbara. Unes obres que s’han dividit en 5 fases per tal de poder assumir els costos del projecte global, quantificat en més d’un milió i mig d’euros.
L’alcalde del municipi, Alfred Blanch, explicava des de la ràdio municipal que ara s’ha iniciat la primera fase que consistirà en l’enderrocament de l’interior de l’edifici, conservant les parets exteriors del immoble. Desprès es farà la nova cimentació per assegurar-lo i poder procedir posteriorment al començament de la rehabilitació de la estructura.

Una estructura que, per les característiques de l’obra, haurà de ser serà prefabricada, tal i com han aconsellat els tècnics. L’alcalde explicava que el treball per poder introduir les peces de formigó a l’interior de les parets de l’edifici serà complex perquè s’hauran d’introduir pel sostre amb grues de grans dimensions.

Les obres d’aquesta primera fase de rehabilitació i restauració del ajuntament planer tenen un pressupost de 200.000 euros i han estat adjudicades a l’empresa Gicsa. El termini d’execució és de 4 mesos, per lo que l’alcalde creu que a finals d’aquest 2016 podrien estar enllestides.
La regidoria de Governació ha comunicat també que, per motiu d’aquestes obres, el tram del carrer Pagesia que va del carrer Major al carrer Aire, el que coneixem popularment com “la costereta del Mercat”, estarà tallat al trànsit fins nou avís.

Torna la polèmica pels aparcaments incontrolats al carrer Major de Santa Bàrbara.

IMG_20160613_100410

Zona conflictiva per al trànsit de cotxes i vianants al carrer Major de Santa Bàrbara on s’ha posat la senyalització horitzontal. (Foto: J. Roig)

L’equip de Govern es reuneix amb els comerciants de la zona per mirar de trobar solucions.

De moment s’ha pintat una ratlla groga dissuasòria per recordar lo que és evident, : no es pot aparcar fora de les places senyalitzes.

(J.Roig/T.G.).-Fa unes setmanes que la polèmica pels aparcaments incontrolats a la zona central del carrer Major de Santa Bàrbara ha tornat a revifar la problemàtica desprès que la situació, segons deia l’ a la nostra emissora alcalde Alfred Blanch, s’hagi tornat a descontrolar, com passa cada vegada que s’intenta regular el trànsit a la zona comercial de la via per a que tot hom, vehicles i vianants tinguin els mateixos drets d’ús. Per això, tal com explicava Blanch, desprès d’observar com alguns vehicles, i de manera reincident, aparcaven paral•lels a les pilones dissuasòries, dificultant el pas d’altres vehicles i els mateixos vianants, es va decidir pintar una ratlla groga per recordar lo que és evident: no es pot aparcar fora de les places senyalitzes.

Aquesta senyalització horitzontal no ha agradat a alguns comerciants de la zona conflictiva, per això l’ajuntament els va convocar a una reunió per mirar de trobar solucions que permetin una convivència cívica i ordenada entre conductors, vianants i establiments. L’alcalde explicava que el neguit dels comerciants és perquè aquestes mesures dissuasòries poden perjudicar les vendes, al mateix temps que recordava que un gran pàrking al carrer Major no es pot construir per les característiques de la via i de l’espai disponible, a l’hora que recordava que, a 150 metres del centre comercial del poble, hi ha el pàrking municipal.

Blanch demanava civisme a tothom i, especialment als conductors, que valoren si realment necessiten aparcar davant la porta de l’establiment per a fer les compres. “L’argument de que si no puc aparcar davant de la botiga me’n vaig a comprar a un altre lloc (referint-se a fora del poble), no sé si és massa correcte”, reflexionava l’alcalde planer, al mateix temps que advertia, subtilment, que hi has unes normes de civisme i convivència recentment actualitzades que, desprès d’un període permissiu de pedagogia ciutadana, podrien ser aplicades als infractors.