Posts

Talen els arbres de la carretera de Tortosa, per evitar problemes

capturada-2

Tram de la carretera abans de la tala (Foto: Googlemaps)

La majoria estaven morts i els altres afectats per un fong que els estava matant.
L’alcalde de Santa Bàrbara diu que la caiguda del ramatge en episodis de vent, causava problemes a les línies elèctriques, telefòniques i als immobles propers.

(J.Roig/T.G.).-L’ajuntament de Santa Bàrbara ha decidit adequar el tram de carretera urbana que va des de l’inici del Passeig de les Escoles fins a la rotonda de sortida, direcció Tortosa, tallant els oms que hi havia plantats des de fa dècades, quan la via era l’antiga carretera de València.

Segons l’alcalde del municipi, Alfred Blanch, els tècnics van aconsellar la tala perquè els oms no eren arbres adequats per la zona i no s’han desenvolupat com ho haurien fet en una ambient més propici.
Tot i això els arbres van anar creixent i generant “alguns problemes” a les línies elèctriques i telefòniques properes amb el seu ramatge, segon deia Blanch. Això, sumat al fet que alguns arbres estaven morts i la resta afectats per un fong que els estava destruint, han fet decidir a l’ajuntament a eliminar-los completament per evitar els problemes que ja ha generat o podria seguir generant la seva debilitat davant elements meteorològics com el vent.

Està previst que després de la neteja que s’efectuarà a la cuneta, es procedeixi a la replantada de la zona amb arbusts adequats com a ornamentació vegetal.

Es recupera com a zona de passeig l’antiga andana de l’estació de Santa Bàrbara

capturada-2

Antiga Estació de tren que l’Ajuntament vol recuperar per al poble.

capturada-3

Casilla de guardagulles al costat del camí de Solsó, fins on arriba l’andana recuperada com a passeig.

Una brigada de la Diputació va netejar el tram com a part dels treballs de millora de l’edifici i el seu entorn.
També s’ha netejat l’interior de l’estació com a part del compromís acordat amb Adif per tal d’intentar recuperar l’edifici per a la població.

capturada-4

Rotonda des d’on comença el nou “passeig”

(J.Roig).-A principis d’any, l’alcalde de Santa Bàrbara, Alfred Blanch va reunir-se a Barcelona  amb el gerent de l’àrea de patrimoni i urbanisme d’Adif, Manuel de las Heras per exposar-li la preocupació del consistori per l’estat de degradació en que es trobava l’edifici de l’antiga estació i la voluntat de recuperar-lo per al poble, actuant per tal d’evitar que s’acabi degradant completament.
Fa uns dies l’alcalde actualitzava aquesta informació explicant que ja s’ha enviat a Adif un expedient detallant les accions de recuperació de l’espai que s’han fet fins ara , sobre tot a l’exterior de l‘edifici, i reiterant la petició acordada aleshores d’establir un contracte d’arrendament per un preu simbòlic (sense concretar), amb l’ intenció de poder optar a la compra en un futur.
L’alcalde planer informava que en una principi ja es va procedir a la neteja interior de l’edifici seleccionant el mobiliari o estris aprofitables i llençant la resta i que darrerament, una brigada de la Diputació, juntament amb operaris municipals han procedit a la neteja de tota l’andana de l’estació, obrint pas des de la rotonda de la carretera d’Amposta fins al camí de Solsó amb l’ intenció de convertir-la en un petit passeig per caminants que uneix la carretera amb el camí.

L’estació de tren de Santa Bàrbara, en desús des de l’any 1996, es va posar a la venda l’any 2013, quant Adif la va incloure en un paquet de 1500 immobles ferroviaris que l’empresa posava al mercat.
L’equip de govern planer en aquell moment va iniciar una sèrie de contactes amb Adif per demanar la cessió o optar a la compra de l’edifici, unes gestions que encara continuen pendents de la decisió que finalment pugui prendre l’empresa

Santa Bàrbara demana, un cop més, una sortida ràpida al’AP7

capturada-2

Encreuament on s’ubicaria la sortida/entrada a l’AP7, cas de prosperar la moció. (Foto: Googlemaps)

capturadaL’alcalde del municipi recorda que és una petició que ja van fer governs anteriors al seu i que ara es reitera també a través del Consell d’alcaldes del Montsià.
Alfred Blanch considera un greuge que alguns municipis de l’interior de la comarca hagin de fer més de 30 kilòmetres per accedir a una via ràpida.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada a finals de setembre, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).

L’alcalde de Santa Bàrbara, que també la subscriu, recordava però que aquesta és una vella reivindicació del nostre poble, formulada també per governs anteriors al seu, subratllant que el ple del passat mes d’Abril, l’ajuntament planer ja va aprovar també una moció en aquest sentit. Alfred Blanch creu que la idea torna a prendre ara protagonisme gràcies a les accions que des de fa un any està portant a terme cada setmana el moviment veïnal que demana l’alliberament de l’autopista.
Blanch considera que els municipis de l’interior del Montsià pateixen un greuge pel no acabament de l’autovia A7 , lo que els impedeix tenir una sortida propera a una via ràpida de comunicació, en alguns casos a més de 30 km de distància, per això considera necessària l’alternativa de disposar d’aquesta entrada/sortida a l’AP7 que es demana i que s’ubicaria entre Masdenverge i Freginals.

La moció, aprovada pel Consell d’alcaldes i que ha de ser aprovada també pels dotze ajuntaments de la comarca, s’ha fet arribar  a Territori i Sostenibilitat i a Aumar i també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.

Els pobles del Montsià tornen a reclamar una sortida de l’autopista AP-7

capturada

Foto Google maps

L’alcalde de Masdenverge considera un greuge al territori el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya on no hi ha cap punt d’entrada i sortida a l’autopista.

Considera un “dèficit extraordinari” el fet de que, tenint l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.

La comarca ha recuperat aquesta demanda històrica, en considerar-la clau per al desenvolupament dels municipis de l’interior.

(J.Roig/T.G.).-En la darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Montsià, celebrada ara fa una setmana, es va aprovar una moció en què es demana la construcció d’una nova sortida de l’autopista AP-7 entre Masdenverge i Freginals. La petició es fa al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat catalana, així com a l’empresa concessionària Aumar (participada al cent per cent per Abertis).
L’alcalde de Masdenverge, Alvaro Gisbert, recordava en una entrevista a La Plana Ràdio que aquesta és una vella reivindicació dels pobles de l’interior del Montsià, que ara es torna al primer pla, impulsada pel Consell d’Alcaldes del Montsià per tal de millorar les comunicacions de la comarca. Gisbert creu que es un greuge el fet de el Montsià sigui l’única comarca de Catalunya per on discorre aquesta via ràpida de pagament on no hi ha cap punt d’entrada i sortida.
La moció s’està traslladant també als dotze ajuntaments de la comarca per a que sigui aprovada també per tots els municipis del Montsià. Gisbert considera un “dèficit extraordinari” aquesta situació viaria que tenim al Montsià i ho exemplifica amb la paradoxa, comprovada per ell mateix, que significa el fet de que, tenim l’autopista al límit del terme municipal, s’hagi de fer una volta d’11 kilòmetres fins a tornar a passar pel punt on reclamen aquesta sortida/entrada.
En la moció que es trametrà a Territori i Sostenibilitat i a Aumar també demana a la concessionària l’alliberament dels peatges de l’autopista, tot recordant que la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i València acaba l’any 2019, i ha de quedar lliure de peatges a partir d’aquell moment.