La Terra Alta arranja la senyalització en sistema Braille instal·lada al tram adaptat de la Via Verda de la comarca.

Foto: Senyalització en Braille

(Redacció/J.Roig).-El Consell Comarcal de la Terra Alta ha arranjat els senyals escrits en sistema Braille (per a invidents) existents al tram adaptat de la Via Verda. Aquests senyals, en els dos anys que porta de funcionament el tram esmentat, s’han deteriorat sensiblement fins al punt que algun dels quals era  pràcticament il·legible.

L’actuació ha consistit en la reparació de tots les senyals que hi ha instal·lats al tram, alguns a nivell de suport. L’actuació ha sigut possible gràcies a la col·laboració de l’empresa que va realitzar la senyalització inicial, ja que els elements es trobaven en període de garantia.

La reparació ha afectat tres senyals orientatius, de mides d’1 m per 50 cm, situats a les estacions de Bot i de Prat de Comte, i a l’alçada de la Fontcalda. Altres tres senyals direccionals, situats en els accessos a la Via Verda, de 50×25 cm, que indiquen la direcció que cal seguir dins del tram adaptat. Un senyal a l’entrada de cada túnel que indica la seua distància,  6 senyals d’informació de llocs d’interès de la Via Verda i un senyal a cada àrea de lleure que indica la disposició del mobiliari de l’àrea.

L’any 2010 va entrar en funcionament aquest tram adaptat a la Via Verda de la Terra Alta entre Bot i el paratge de la Fontcalda (Gandesa) per a fer accessible aquest itinerari a totes les persones, sigui quina sigui la seva capacitat. D’aquesta manera, la Via Verda de la Terra Alta es va convertir en la primera de l’Estat espanyol a disposar d’un tram adaptat per a persones amb discapacitat física o sensorial.

El tram adaptat, a banda de la senyalització esmentada, compta amb altres elements, com ara una delimitació per la part dreta del recorregut en sentit Bot-la Fontcalda feta amb vorades de 12 cm d’alçada. Baranes de protecció en els trams considerats perillosos. Disposa de paviment tàctil de botons que avisa de l’arribada als túnels i encreuaments de camins, i de bandes rugoses durant l’encreuament. També compta amb paviment de pedra natural per indicar les zones de descans.